Snijprobleem in een tekening

Op een post als ik een knip maak in een tekening krijg ik de volgende melding:

"Het model kon niet correct worden geselecteerd door de snijlijn.......... "

Als ik valideer, vervalt mijn visie:

Ik opende deze pla op mijn post.

Bij het openen verschijnt het bericht en de weergaven hebben deze kleur MAAR (door wonder of niet?) het probleem verdween onmiddellijk....

2015-04-28-_message_ligne_de_coupe.jpg

Er is een fout opgetreden E1645_C0000800030R0_01 uw onderdeel

het is geen oppervlak

@+ ;-))

1 like

Als u uw schetslijn bewerkt, wie maakt dan uw snede?

U bewerkt uw snijlijn en verlengt deze vervolgens zodat deze de hele weergave uitsnijdt.

Reconstructie en presto:!

1 like

Hallo

Soms moet je de snede vergroten zodat deze goed uit het te snijden onderdeel/assemblage steekt of, zoals gt22 zegt, er is een oppervlaktedeel dat de fout veroorzaakt.

1 like

nee, er is geen oppervlak (er zijn geen geïmporteerde lichamen of geïmporteerde oppervlakken), het is alleen volume 100% ontworpen met SW2014

1 like

Ja, de tekst zegt dat u moet controleren of de snijlijn door het model of de componenten loopt

Uw snijlijn is dus zeker niet volledig in dekking van uw kamer

het moet ten koste van alles uw kamer overstromen

Zie onder andere deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-profondeur-de-coupe-et-coupe-locale

@+ ;-))

En door de beker met een paar tienden of veel meer uit te stellen, altijd dezelfde fout?

1 like

Tenzij uw snijlijn precies op een symmetrievlak is gepositioneerd

Je moet het dus een paar tienden van een mm verschuiven

we hebben deze bug al meerdere keren gehad op SW

Plaats een snijlijn nooit op een symmetrievlak of symmetrie-as

@+ ;-))

Waarom uitleggen dat ik op mijn werk geen probleem heb, terwijl ik op het werk van een collega dit probleem wel heb?

Ik was meer geïnteresseerd in een configuratieprobleem (in de opties), maar ik zie niet waar?

Als de weergaven van kleur zijn veranderd, komt dat omdat ze niet meer correct zijn.

Maar omdat ze op het andere station zijn opgenomen, is het PB gedeeltelijk verdwenen.

Trouwens, door het opnieuw te openen op de eerste paal, komt het terug of niet?

Als je echt wilt weten of de configuratie van het werkstation op het spel staat, volg dan mijn tutorial om de SolidWorks-instellingen te resetten:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

Als dit het probleem oplost en om erachter te komen welke parameter de oorzaak was, kun je (maar het is vervelend!) de twee registers extraheren (degene die werkt en degene die niet werkt) en ze vergelijken met bijvoorbeeld WinMerge. Maar het kost tijd!

1 like

Hallo, hetzelfde is mij overkomen op een montageplan met dezelfde snede als die op het detailplan van het betreffende onderdeel. Het blijkt dat op het detailvlak de snijlijn de 3D correct snijdt, terwijl dit op het algemene plan niet het geval is, En het legt zichzelf de schuld.

En hoe verrassend het ook mag lijken, het blijkt dat het gewoon verband hield met een 180° offset-positie van dit onderdeel op zijn rotatie-as, en toch is het symmetrisch, een eenvoudige omkering van spanning op samenvallende vlakken kan veel tijd besparen... (maar waarom ??? ik ben nog steeds op zoek...)