Jestem całkiem nowy w solidworks i zabieram się za powierzchnię, aby zrobić osłonę robota. Z tego, co widziałem, funkcja zeskanowanej powierzchni dobrze się do tego nadaje. Jednak napotykam problemy, gdy próbuję to zrobić z krzywymi prowadzącymi. Załączam zdjęcie moich szkiców:
Zależało mi na tym, aby szkice były tej samej długości i zaczynałem od profilu.
Kiedy próbuję mojej funkcji, otrzymuję:
Nie rozumiem, dlaczego moje przeciągnięcie nie sięga aż do końca osi. Czy robię coś źle?
Nie, udało mi się to zrobić również gdy bawiłem się szukając jak to zrobić, efekt końcowy musi wyglądać tak:
Jest to kawałek, który znajduje się na górze, więc musi przyjmować ogólne kształty. W pomyśle profil znajduje się na górze obrazu, a oś schodzi na dół.
Czy możesz opublikować zdjęcia jako załącznik? Nie widzimy zbyt wiele. Nie każdy z nas wie, jak czytać plik z najnowszą wersją. Do załącznika użyj tego przycisku
Chcę tylko ubrać przód kawałka tak, jak na zdjęciu (wybaczcie mój talent do malowania). Na początku staram się zrobić prosty projekt, aby zrozumieć, jak sprawić, by funkcja działała, później zajmę się detalami, które lepiej pasują do kształtu.
Jeśli nie przebiega do końca, oznacza to, że krzywa prowadząca składa się z kilku segmentów. Tak więc wyciągnięcie zatrzymuje się na końcu pierwszej krzywej prowadzącej
Musisz użyć narzędzia Dopasuj splajn , które przekształca geometrie "N" w pojedynczy splajn (zajrzyj do pomocy oprogramowania z Dostosuj splajn, jest to bardzo dobrze wyjaśnione)
Patrząc na istniejące szkice, mam wrażenie, że funkcją, której należy użyć, jest raczej wygładzanie niż przeciągnięcie. Czy oczekiwany kształt wygląda tak:
Jeśli tak, funkcja istnieje zarówno na powierzchni, jak i objętości. Twoja wersja oprogramowania?