Lag probleem

Hallo

Ik heb een probleem in solidworks 2014, het vak voor de offsetwaarde is grijs en daarom kan ik geen waarde aangeven... Dit is de derde keer dat mij dit overkomt
de enige oplossing die ik heb gevonden, is om de functie opnieuw uit te voeren...
Is dit ooit iemand overkomen?

decalage.jpg
2 likes

Hallo

Wat is de SP van uw SolidWorks? Dit kan een bug zijn in de 2014-versie die is opgelost met SP's.

Laten we eens kijken of u kunt upgraden naar SP5.0.

Edit: om de SP te zien, ga naar  ? / Over SolidWorks

1 like

Ik ben prima in SP5.0

2 likes

Het overkomt mij ook, maar afgezien van het opnieuw uitvoeren van de functie zoals jij doet, heb ik geen oplossing gevonden.

1 like

Hallo

Dit is een bug die wordt vermeld bij SolidWorks, onder het nummer 900291:

De waarde van de offsetdimensie wordt grijs weergegeven in Extrudde PropertyManager wanneer de optie 'Gearceerd voorbeeld gebruiken' is uitgeschakeld na het opnieuw opstarten van SW en opnieuw openen.

A priori kan het worden opgelost door het gearceerde voorbeeld hier uit te schakelen:

"Gebruik het gearceerde voorbeeld. Je kunt roteren, vertalen, zoomen en standaardweergaven instellen terwijl het voorbeeld gearceerd blijft."

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_PERFORMANCE.htm

Edit: of liever door het activeren van de gearceerde preview!

3 likes

Waar is je schets op gebaseerd? Een gezicht of een vliegtuig?

misschien is de plaats waar de schets wordt gemaakt een probleem voor SW

Dank you.PL

"A priori kan het worden opgelost door het gearceerde voorbeeld hier uit te schakelen"

Het is prima met het gearceerde voorbeeld, maar je moet het inschakelen om de offset te laten werken

2 likes

op deze locatie

decalageresolu.jpg
2 likes

Het beste denk ik om plannen te maken en ze te verschuiven

voor je portemonnee, want ik denk dat dat is waar het allemaal om draait

Als u in het middelste vlak werkt met extruxion in 2 richtingen via uw straalasvlak

Maak dus een plan voor de straalas 

Dit type onderdeel moet in gelaste constructie kunnen worden uitgevoerd

En dan heb je je kruisje, het enige wat je hoeft te doen is opzij gaan

@+ ;-)

Ja, ik heb een bewerking aan mijn antwoord toegevoegd om aan te geven dat het geactiveerd moet worden en niet uitgeschakeld.

1 like