Decimaal probleem

op SW16 heb ik een probleem met een bestand, SW verzint decimalen in MEP die niet in 3D bestaan:

In 3D zien we dat de afstand tussen de 2 delen precies goed is (0,2000), wetende dat het groene deel is geassembleerd met een symmetriebeperking in zijn behuizing

Toen ik aan het filmen was, bedacht SW een shift voor mij

Weet je of er een instelling is om met meer cijfers achter de komma te werken (ik heb 4 effectieve cijfers achter de komma nodig)?
Wat kan tot dit gedrag leiden?

Op het eerste gezicht is de sectieweergave niet netjes gepositioneerd

1 like

Hallo
Na controle staat de doorsnede loodrecht.

Hallo
0,2011+0,1989=0,4000
Ik vermoed een enigszins onvolmaakte symmetrie.

1 like

Of het onderdeel is iets gekanteld in de assemblage (ten opzichte van de projectietaal van het basisaanzicht)

De geometrie van de onderdelen is gecontroleerd: we staan inderdaad loodrecht.
@soring : hoe is dit te verklaren en vooral waarom is het defect niet in 3D te vinden?

Wat vreemd is, is dat bij andere vergelijkbare plannen, op dezelfde manier gebouwd (we hebben een masterbestand gemaakt dat werd geweigerd), het probleem niet systematisch is.

Misschien heb ik me slecht uitgedrukt
De onderdelen staan loodrecht op elkaar, maar mogen niet worden geprojecteerd voor de bovenliggende weergave

En als je door een relatieve weergave gaat, zou je dan hetzelfde probleem hebben (om zeker te zijn)

1 like

De onderdelen zijn goed uitgelijnd (door beperkingen) ten opzichte van de basisvlakken, d.w.z. de basisaanzichten die zijn gebruikt om de sectie te maken.

Goedemorgen
Een punt om te controleren op de Europarlementariër is dat de optie "ware kant" niet actief is op de dwarsdoorsnede.
Misschien is het per ongeluk geactiveerd.
Anders neig ik ook naar een probleem met de snijlijn die is blijven hangen waar hij niet zou moeten zijn en hij is enigszins gekanteld. (maar dat is normaal gesproken gecontroleerd)

Oh ja, doe ook een meting in de 3d niet ten opzichte van het gezicht + stop maar gezicht + gezicht je weet maar nooit. Omdat het snijaanzicht niet per se aan de rand is, maar in het midden van het onderdeel (in ieder geval in de diepte)

Hallo allemaal en bedankt aan degenen die hebben gezocht.

Het zeer venijnige probleem komt van een bestand dat door mijn klant is verstrekt: het is een stap van een draaiend onderdeel met uitsparingen die volgens een cirkelvormige herhaling moeten worden gerangschikt, maar er zijn defecten, dus afhankelijk van waar je jezelf plaatst om te meten, is het goed of niet!