Hallo
Ik ben een master van mijn pc aan het maken; het probleem dat AutoCAD mij oplevert, is dat door het aanmaken van een gebruikersprofiel zonder beheerdersrechten, het probeert *.msi te installeren en een beheerdersaccount vereist om door te gaan. Je begrijpt dat ik niet iedereen de rechten kan beheren.
Ik maak een standaard lokaal account aan (zonder beheerdersrechten), dus er is een probleem om AutoCAD te starten.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik neem aan dat je bezig bent met het activeren van de AutoCAD secundaire installer . Dit proces begint de eerste keer dat een nieuwe gebruiker het opent om de configuratiebestanden (ondersteuningsbestanden, pictogrammen, enz.) naar hun persoonlijke profiel te kopiëren (%AppData%).
Kun je verduidelijken of je AutoCAD hebt geïnstalleerd via een simpele " Installeren " of via een " Implementatie " die je via je Autodesk-accountportaal hebt gemaakt?
Hier zijn de manieren om dit blok op een master op te lossen:
-
Gebruik een Deployment : Dit is de aanbevolen methode. Wanneer het pakket wordt aangemaakt in het Autodesk-portaal, is de installer zo geconfigureerd dat de secundaire installatie geen verhoogde rechten vereist.
-
Mappenrechten : Zorg ervoor dat de groep " Gebruikers " volledige controle (of ten minste wijziging) heeft over de volgende mappen:
-
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Autodesk -
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Autodesk -
C:\ProgramData\Autodesk
- Registerrechten : De gebruiker moet in staat zijn om in de hive te schrijven:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk
Als je een master voorbereidt, is het vaak handig om AutoCAD eerst te gebruiken met een " template "-account (Default User) zodat de registersleutels vooraf zijn ingevuld, hoewel Autodesk-implementatie nog steeds de schoonste oplossing is.