K-factor probleem met de overgangsbuigtool op solidworks

Goedenavond

Ik heb een probleem wanneer ik de -factor gebruik met het overgangsbuiggereedschap. Ik heb namelijk geleerd om een k-factor op 0,5 te gebruiken als je een adereindhuls, een kegelstam wilt ontwikkelen... Ik probeer connoids te ontwikkelen (een soort schuine kegelstam). Wanneer ik het modelleer met het transiotievouwgereedschap en de k-factor ingesteld op 0,5, ontwikkelt het het onderdeel alsof ik het buiten aan het ontwikkelen was zonder rekening te houden met mijn k-factorparameter 0,5. Dus veranderde ik de k-factor om te zien of mijn lengte uitbreiden ook veranderen. Als ik dit doe, gebeurt er niets, dat wil zeggen dat mijn ontwikkelde lengte in uitgevouwen toestand niet verandert, zelfs niet als ik mijn k-factor varieer. Is iemand ooit dit soort problemen tegengekomen? Hoe je de juiste ontwikkeling hebt (dus met een neutrale vezel).  Bij voorbaat dank, hartelijk Maxime

Hallo Maxine,

Ik zal je een klein bestand geven met het antwoord. Controleer of de plaatwerkdozen 1 zijn aangevinkt en zo ja, schakel ze uit.

Groeten Manu en zo niet, zet dan je munt in het antwoord

pli_de_transition.pptx
1 like

Hallo

De K-factor ligt niet altijd op 0,5. Het hangt af  van de dikte van de plaat, de v en de buigradius, zie het bijgevoegde woordbestand .

Moge de kracht met je zijn.

k-factor.doc
4 likes

Hallo

Ik gebruik ook hetzelfde word-document van OBI WAN, en ik ben er blij mee.

Veel succes en wend je niet tot de donkere kant.

1 like

Het hangt ook af van de grootte van uw onderdeel, voor een kleine kamer met een grote straal zal het ontwikkelde niet veel veranderen tussen een k-factor van 0,5 of 1.

Zo niet, is het mogelijk om een glimp van de kamer op te vangen?

Heel erg bedankt obi wan voor dit bestand, ik dacht dat we bij het werken in kleine dikte, d.w.z. onder de 15 mm, de k-factor altijd op 0.5 zetten.

Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom er niets gebeurt als ik de k-factor verander met de overgangsvouw.

bb.sldasm