Ik raad je aan om een tafelmodel te nemen in Soldiworks/lang/engels/plaatwerk buigtafels.
En pas het aan zoals u dat wilt.
Is dat wat je deed?
kfactor_base_bend_table.xls
Ik raad je aan om een tafelmodel te nemen in Soldiworks/lang/engels/plaatwerk buigtafels.
En pas het aan zoals u dat wilt.
Is dat wat je deed?
Hallo
Ik heb een K op 0,01 gezet voor alle diktes tot 8 mm (som van inwendige lengtes = ontwikkeld). Daarna is er verlies in de plooien.
Wees voorzichtig met de gewalste delen waar K=0.5 .
Nee, ik heb deze tafel als basis gebruikt.
C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\English\Sheet Metal Gauge Tabellen\k-factor mm sample.xls
0.01 ?!!!
Waar vind je dat? :p
Wat voor tools gebruik je om dit resultaat te bereiken?
Na vele tests ben ik eindelijk begonnen met vouwen met de K-factor.
Dat gaf me het beste resultaat en de beste nauwkeurigheid.
0,01 betekent Interior Neutral Fiber Rating, dat is alles! Onze tools zijn normaal!
Net als Bart, factor k=0,33.
@david be3: Wat is de interne neutrale vezel voor mijn gewas? Ik ken de neutrale vezel, maar de andere niet. Bedankt.
Om het eenvoudiger te maken:
K-factor = Ri/ep
Als het resultaat ongeveer gelijk is aan 1: K=0,33
Als het resultaat ongeveer gelijk is aan 2: K=0,4
Als het resultaat ongeveer gelijk is aan 3: K=0,5
Bedankt Bart voor de formules waar je hoofd pijn van doet!
Daarom heb ik hieronder vereenvoudigd =)
Op een plaatdikte is de neutrale vezel de lijn die niet vervormt tijdens een buig- of vervormingsoperatie.
Op SW wanneer K=0.001 betekent dit dat de neutrale vezel bijna aan de gebogen kant is,
wanneer K=1 de neutrale vezel zich aan de andere kant van de dikte bevindt.
Wanneer K = 0,5 gaat de neutrale vezel door het midden van de dikte!
In de werkplaats en met de meerderheid van mijn onderaannemers worden de ontwikkelingen naar alle waarschijnlijkheid uitgevoerd!
Zie PJ
Het hangt allemaal af van de gewenste tolerantie, de dikte en de gekozen tooling.
Edit: als we naar je tekening kijken, kunnen we zien dat als je 0,01 in K-factor zet, je precisie verliest.
Op een 2mm plaatwerk kan het nog steeds een rol spelen.
Op een 2mm plaatwerk wat bij ontvangst 1.95 en 2.25 mm is! Op dit niveau passen deze parameters persoonlijk heel goed bij mij!
Ik ben het met je eens, David. Voor een hoekijzer is het erg goed, we zijn ook geen horlogemaker, maar op een plaatwerk met een veelheid aan lagen kan het een probleem zijn...
We zijn hier eigenlijk off-topic...
Hoe ziet jouw tafel er uiteindelijk uit Romux?
Helaas geeft het niet veel hihi.
Ik moet deze waarden in een tabel invoeren, maar als ik dat doe, werkt het niet (ik gebruik altijd een straal van 1 mm als ik teken om het ding te vereenvoudigen).
In het slechtste geval vraag ik mijn baas om een dag training plaatwerk.
:-)
Als het alleen maar is om de K-factor te veranderen op basis van de dikte, heb ik misschien een oplossing die zou kunnen werken.
Als u jonger bent dan 2014, is er een nieuwe functie waarmee u de K-factor kunt instellen volgens een configuratie.
Het enige wat u hoeft te doen is een documentsjabloon te maken met de verschillende configuraties (ep = 1 ep = 2 enz....)
En om de K-factor te koppelen aan de dikte. (Zie afbeelding) idem voor de buigradius.
Om te proberen. =)
Dank je wel Bart, ik zal je oplossing proberen. Ze lijkt me helemaal niet slecht ^^
Bekijk deze instructievideo
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d068bXXRsU8
@+ ;-))