Probleem met configuratiebeheer op smarteam

Hoi allemaal

Ik gebruik Solidworks 2014 en smarteam. Ik beheer mijn schroeven via onderdeelconfiguraties (ongeveer 100 configuraties) voor een H-schroef.

Mijn probleem is dat wanneer ik dit onderdeel in de kluis leg, Smarteam elke keer alle configuraties controleert, wat veel tijd kost als ik het niet nodig heb omdat ik nooit wijzigingen in dit bestand aanbreng.

Mijn vraag is de volgende:

Hoe kan ik de verificatie van onderdeelconfiguraties op Smarteam deactiveren telkens wanneer ik de kofferbak betreedt en verlaat?

Bij voorbaat dank,

Pedro

Heeft u een blokkeerbalk van uw kant ingesteld? het zou kunnen helpen, denk ik

1 like

Mijn probleem ligt niet in de functieboom , omdat deze functies in mijn geval heel eenvoudig zijn en geen specifieke omslachtigheid veroorzaken. Het probleem zit hem in het aantal configuraties dat het systeem met plezier controleert.

En door het stuk alleen-lezen te maken?

Waarom heb je 100 jams?

Waar zijn ze voor?

De configuraties moeten de verschillende lengtes en diameters zijn die mogelijk zijn. Aan de andere kant ben ik het ermee eens dat de blokbalk het probleem zou kunnen oplossen!?

edit: of alleen lezen lijkt me ook een goede keuze! Niet iedereen krabt er in ieder geval aan.

G.

Uw vraag lijkt meer op "hoe bibliotheekbestanden te beheren" zo lijkt het,

Ik weet niet "smarteam", maar het lijkt erop dat het opent de bestanden in het schrijven, en doet rebuilds voor elke config... zoals je zegt...

De "blokkeerbalk"-oplossing is lastig te implementeren, omdat deze instelling op elke pc onafhankelijk is.

(Over het algemeen wordt het gebruikt op echte zware elementen in 3D-berekeningen: propeller, talrijke herhalingen, enz...)

Ja, de "alleen-lezen" oplossing lijkt het meest geschikt.

Vergeet niet op elke pc te controleren:

Systeemoptie / Externe ref / "Geen alleen-lezen bestanden opslaan"

Edit: En als je wilt werken aan een bestand dat al open is in SW,

je verwijdert de "alleen station" vensters, en je kunt "Bestand / Reload" gebruiken in SolidWorks, het is er ^voor.

Pdeoliveira de blokbalk zal u veel tijd besparen, omdat het niet zal proberen om uw model opnieuw te berekenen elke keer dat u de configuratie wijzigt

olivier42 De blokkeerbalk is niet gerelateerd aan elke pc, maar alleen aan het deel :)

2 likes

Zie deze tutorial over de blokkeerbalk

Blokkeerbalk maakt het mogelijk om functies te bevriezen 

dus een super snellere visuele reconstructie

aangezien er geen andere berekening is dan het buitenoppervlak van het ontwerp

zoveel mogelijk te gebruiken op elk onderdeel dat al dan niet klaar is

https://www.youtube.com/watch?v=nBOgDd5eSXg

@+ ;-)

nee Gek,

De vergrendelingsbalk is op elk onderdeel goed afgesteld, maar de werking ervan is onafhankelijk op elke pc, omdat deze is gekoppeld aan de "systeeminstelling",

We kunnen dus niet iedereen dwingen om het te gebruiken.

Aan de andere kant is de "read-only"-oplossing veel gemakkelijker te implementeren en kan deze worden toegepast op alle gebruikers van de BE.

olivier42 Doe de test van het plaatsen van de blokkeerbalk aan het einde van uw creatieboom op een opgeslagen onderdeel en sluit het onderdeel, wijzig uw instellingen om de aanpassingsbalk uit te schakelen en open uw onderdeel opnieuw, u zult zien dat de aanpassingsbalk op zijn plaats is aan het einde van uw creatieboom

Hoezeer ik ook ben, ik kende dit gedrag niet,

niettemin is het gebruik van "vergrendelingsstang" voor een eenvoudige schroef raar,

Bovendien berekent het bij het opslaan van het bestand alle configuraties,

En als we onderdelen maken met een eenvoudige configuratie, berekenen we ze over het algemeen niet,

om de bestandsgrootte lichter te maken.

1 like