Probleem van gewone arcering

Hallo

Ik heb een probleem op solidworks met betrekking tot het arceren van sectieweergaven.

Dit is niet vaak het geval, maar soms, als ik ervoor kies om gewone arcering voor een bepaald lichaam te plaatsen, eindig ik met een leeg (wit) arceringsgebied in plaats van volledig gevuld met zwart.

Is het een prestatieprobleem of een solidworks-bug? (momenteel zijn we nog bezig met SW 2010)

Hallo, misschien moeten we de vulkleur invullen, toch?

Edit: Blijkbaar niet, thuis werkt het.

Op welke versie zit je?

Ik had hetzelfde probleem, op een avond voordat ik een noodplan moest inleveren, heb ik het opgeslagen zoals het is en de pc opnieuw opgestart , en alles werd weer op orde gebracht.

1 like

Het is mogelijk dat het een bug is, het is mij al overkomen, ook als ik een schot opsla in .pdf de gebieden die zwart zijn ingevuld, worden wit....

Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden en het overkomt me willekeurig.

Veel succes @TBRIGE! ;)

2 likes

Ons bedrijf is nog steeds op solidworks 2010,

Het probleem blijft bestaan, zelfs bij het wisselen van pc

Ik denk dat het een prestatieprobleem is, maar een oplossing zou welkom zijn geweest

@BLVCK Het probleem van wit bij het exporteren naar pdf is al aan de orde gesteld bij Dassault.

Dit is een bekend probleem

3 likes

Bekend probleem misschien, maar nog steeds geen oplossing? (sinds ten minste 2010?)

Het is niet erg ernstig

1 like

Hallo, ik weet niet of het probleem nieuw voor je is of dat het echt de bug is, maar controleer bij twijfel of in de opties de niet-geïmporteerde annotaties zwart zijn (zie bijgevoegd bestand) 

Cdt

G.

capture.jpg

Hallo G.

Het probleem doet zich van tijd tot tijd voor, en niet op de hele set, maar alleen op een of twee delen.

Ik kan soms een effen (zwarte) arcering op een onderdeel plaatsen en het  zal werken en op een ander deel in dezelfde weergave zal het niet werken (we zullen een witte vulling hebben zonder arcering).

Bedankt voor het idee, maar het probleem komt niet van de kleuren van de "niet-geïmporteerde annotaties"

1 like