Probleem met automatische start van de afdruk bij het openen door te dubbelklikken

Hallo

Ik heb een probleem met het openen van SOLIDWORKS-bestanden vanuit een mapvenster.

Sinds de installatie van SOLIDWORKS 2020 SP4.0, wanneer ik een bestand open via de SOLIDWORKS-verkenner geen probleem, een bestand uit een venster naar SOLIDWORKS slepen geen probleem, aan de andere kant als ik dubbelklik op het bestand om te beginnen met openen, start SOLIDWORKS systematisch een afdruk van het betreffende document, Of het nu gaat om een onderdeel, een assemblage of een tekening.

Ben je dit soort problemen tegengekomen?

Weet iemand hoe het te repareren?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Dit is waarschijnlijk te wijten aan de standaardtoepassing om deze bestanden te openen, die onjuist is ingesteld in Windows. Klik met de rechtermuisknop op een SW-bestand in Windows Verkenner en vervolgens op "openen met", "Kies een andere toepassing",  selecteer "Solidworks Launcher" en vink het vakje "Gebruik deze applicatie altijd om bestanden te openen.... aan ". Als dit het probleem met dit type bestand oplost, herhaalt u de bewerking voor andere SW-gerelateerde extensies.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Bedankt voor het antwoord, maar dat is het helaas niet.

Het is SOLIDWIORKS dat standaard is gedefinieerd.

Hallo

Misschien probleem met muisinstellingen in Windows

Ik weet niet precies waar het  is opgesteld, geen pc  onder de elleboog ;0)

Ik zou gaan verkennen, tool tab -> bestandsopties -> bestandstype -> solidworks extensie->dan Geavanceerd -> de actie "Afdrukken" standaard verwijderen .

Cdlt

1 like

Hallo

Helaas is er geen tabblad "bestandsopties" op Windows 7, dus het is niet mogelijk om deze oplossing te proberen.

Ik heb geen specifiek idee, maar ter verduidelijking is het zo :
- je dubbelklikt op het bestand
- ZW opent
- SW begint met printen

Wat gebeurt er daarna? SW blijft open / SW sluit / overig?

Hallo

Ja, of Solidworks nu is geopend of niet, de dubbelklik opent het bestand, eenmaal geopend, start de afdruk automatisch en dan is de bewerking normaal.

Heb je macro's die worden gestart wanneer je een bestand opent?

Nee, geen macro's die automatisch starten.

Het fenomeen houdt  verband met de migratie naar de nieuwe versie.

Hallo

En als je Solidworks Launcher als standaard zet zoals d.roger voorstelde en niet alleen Solidworks, want het lijkt mij dat dit degene is die je standaard nodig hebt.

2 likes

Ik ga het opnieuw proberen.

Probleem blijkbaar opgelost:

Configuratiescherm\Alle Configuratieschermen\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen -> het standaardprogramma voor elke SLW-gerelateerde extensie wijzigen.

Goedenavond @tous

Hier ontdek ik op een klinkende manier een nieuwe functie van solidworks , namelijk de "retain"-functie: je zult merken dat deze werkt onder SW 2020, een andere nieuwe functie die niet voorkomt in de versiebeschrijving.

Ik zou in de verleiding komen om te zeggen dat om de punten van het juiste antwoord te krijgen, je het gewoon opnieuw moet proberen. Al degenen die probeerden te antwoorden, probeerden hun geluk zo veel en meer

Groeten ;-) ;-)

5 likes

Hier is een komiek, jammer dat het niet grappig is...

EDIT: annuleren

1 like

Nou, je egoproblemen, dat zie je met een psychiater, je opmerkingen zonder interesse, het kan me niet schelen.

Het is gek om haar altijd terug te moeten brengen.....

Zeker, de debatten zijn intens over Lynkoa! Dat is wat er gebeurt tussen enthousiastelingen...   Ik hoop echter dat je erin geslaagd bent om een gemeenschappelijke basis te vinden. ! 

Fijne avond! 

Coralie  

2 likes

Hallo @frederic.scheepers,

Je ego-boodschap is niet erg eerlijk! Wat @Zozo_mp bedoeld, is dat de aanduiding van het beste antwoord dat u hebt gevalideerd niet veel nut heeft voor gebruikers die hetzelfde probleem kunnen tegenkomen.

Dit forum is ontworpen om de CAD-gebruikersgemeenschap te helpen. Door een vraag af te sluiten met het juiste antwoord, krijgt u direct toegang tot de oplossing die door alle leden van de gemeenschap wordt voorgesteld. Als mensen de tijd nemen om antwoorden te geven, is dat alleen om te helpen. Ik denk dat dit forum zijn waarde heeft bewezen en dat veel vragen zijn opgelost. De uitwisselingen zijn en moeten hartelijk blijven! 

Oprecht

4 likes

Het is waanzinnig hoeveel docenten er hier zijn!

En het komt niet bij je op dat er een bug of een validatiefout zou kunnen zijn geweest?

Het is gemakkelijk om slim te zijn, behalve dat niet iedereen alle tijd heeft om op de forums rond te hangen, sommigen moeten werken.

Het was genoeg om het simpel te zeggen, @Zozo_mp's bijna minachtende woorden laten alleen maar zien dat hij graag slim is, maar ik gaf hem de punten omdat het zo belangrijk voor hem lijkt te zijn! 

Laten we het erop houden dat je helaas niet de eerste bent die het ons aandoet.
En je nieuwe "beste antwoord" verbetert het beeld dat je van jezelf geeft  niet.

Door een "echt" correct antwoord te kiezen, kunt u de tijd beperken die u op een forum moet doorbrengen om het te vinden...

3 likes