Hallo, na een grote schoonmaak van mijn pc als gevolg van een virusaanval, wilde mijn studentenversie van solidworks 2018 niet meer starten en liep vast bij het laden van het taakvenster, dus ik heb het opnieuw geïnstalleerd, maar niets hielp. Het probleem blijft bestaan!
Zou iemand een oplossing hebben?
Bij voorbaat dank!
Ewan
Op dit punt is het beter om volledig en schoon te formatteren en opnieuw te installeren, het "opruimen" heeft mogelijk bestanden/registersleutels die door SW worden gebruikt, gedood.
Formatteren? Mijn harde schijf? Hoe zit het met al mijn andere software/bestanden?
Zo niet, installeer dan opnieuw, controleer op verwijdering van alle solidworks-mappen en registersleutels?
Bestanden kunnen worden opgeslagen, software kan opnieuw worden geïnstalleerd.
Dus voordat u gaat formatteren:
- we maken een inventarisatie van de software;
- we controleren of we de media/bestanden/productcodes hebben om ze opnieuw te kunnen installeren;
- er wordt een back-up gemaakt van persoonlijke bestanden (iets wat sowieso regelmatig moet worden gedaan, de storing waarschuwt zelden);
- we doen een grondige antivirus check (dus op een andere machine) om er zeker van te zijn dat er niets rondslingert;
- we formatteren (we maken van de gelegenheid gebruik om onze harde schijf te partitioneren om een bepaalde zone en een systeemzone te hebben) en ondergaan mogelijk een systeemherstel als dit op de machine is gepland;
- de software opnieuw wordt geïnstalleerd;
- De gegevens worden opnieuw geïnjecteerd.
1 like
Hallo
Ik heb alle registersleutels van SolidWorks al verwijderd en de mappen verwijderd, maar niets helpt! (roaming en temp voor de bestanden, enig idee wat ik vergeten zou kunnen zijn?)
Stefbeno, helaas heb ik niet de tijd om me te verdiepen in zoiets empirisch (voor mij), omdat ik nog maar een student ben, kan het ook zijn dat ik niet over alle licenties van mijn software beschik, wat de taak ingewikkeld zal maken. (De grote klassieker, we worden gevraagd om projecten in te dienen met behulp van te dure software, maar voor de meeste niet de schaduw van een studentenlicentie.)
Het zouden niet de stuurprogramma's van de grafische kaart zijn die nu verkeerd geconfigureerd zouden zijn en die het laden van solidworks niet langer zouden toestaan,
Controleer de compatibiliteit door solidworks RX te starten (software die tegelijkertijd met solidworks is geïnstalleerd)
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord sbadenis Ik heb net gecontroleerd, inderdaad mijn kaart (GTX 1050) is niet compatibel echt verrassend omdat het eerder werkte!
edit: er is een kaart driver update te doen, ik zal je feedback snel
Goedenavond
Het is bevestigd, het probleem blijft bestaan... En de grafische kaart wordt niet herkend, maar het stoort natuurlijk alleen de SolidWorks-rendering-engine?
Hallo
Grafische kaarten zijn strikt genomen niet "compatibel" of "incompatibel" met Solidworks, maar "gecertificeerd" of "niet gecertificeerd". Van mijn kant werk ik al een paar jaar met een niet-gecertificeerde kaart en het enige probleem dat ik de laatste tijd heb gehad, is dat Solidworks crasht zodra ik een bestand open, een probleem dat verscheen na een update van het stuurprogramma van deze grafische kaart en dat ik heb opgelost door de vorige versie van dit stuurprogramma opnieuw te installeren.
Heeft u voor uw probleem alle reinigingsstappen gevolgd tussen het verwijderen en opnieuw installeren? Kijk HIER om je te helpen.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
bedankt voor je antwoord, ik probeer de tutorial,
Ik geef een snelle feedback.
Vriendelijke groeten
Ewan
D.Roger, het probleem blijft bestaan... Ik heb alle stappen van de tutorial gevolgd, maar het lijkt niet te werken
De grote schoonmaak was misschien iets te groot. Probeer terug te gaan naar het stuurprogramma van de grafische kaart (u moet de versie vinden die vóór de storing bestond).
Met hoeveel zijn jullie op Windows?
Goedenavond
Bedankt voor je antwoord, ik gebruik Windows 10, enig idee waar ik het betreffende stuurprogramma kan vinden? De website van Nvidia biedt het niet aan, of in ieder geval niet meer!
Een korte vraag trouwens: hoe kan de grafische kaart voorkomen dat je Solidworks gebruikt, wetende dat sommige van mijn collega's het zonder een speciale kaart gebruiken?
Hallo
Kijk HIER voor de driver.
Vriendelijke groeten
1 like
Goedenavond allemaal,
Ik heb geprobeerd om verschillende versies van het stuurprogramma te installeren, maar het lijkt niet mogelijk (probleem met de Windows-versie), alleen de laatste lijkt te werken!
Een van mijn collega's had net hetzelfde probleem na een schoonmaakbeurt door MalwareByte. Misschien een aanknopingspunt om daar in te graven? Ik heb de schoonmaakrapporten van beide machines als het kan helpen!
CDLT,
Ewan