Probleem van extreme traagheid in beeld in sectie

Hallo

Ik ben een middelbare scholier en ik moet Solidworks 2019 Student Edition gebruiken voor een project in de klas, we moeten een fietsstuurpen en het stuur maken. De montage is echt niet zwaar en het is echt heel simpel.

In mijn huiswerk moet ik een dwarsdoorsnede maken, dus ik druk op de tool "dwarsdoorsnede" van mijn software en de weergave is gemaakt maar onmogelijk om de sectie te verplaatsen, solidworks is volledig overbelast. Ik denk niet dat het een probleem is dat van mijn computer komt (Lenovo Thinkpad, i5 3320M 2.60 GHz, Intel HD graphics 4000, 8 GB ram en ik gebruik Windows 10 thuis).

Heb je enig idee waar het probleem vandaan kan komen?

Ik weet dat de dwarsdoorsnede een week geleden perfect werkte, dus het is echt vreemd.

Bedankt voor je hulp! In de hoop SolidWorks correct te kunnen hergebruiken:)

pb_coupe.png
1 like

Hallo

Solidworks werkt al erg slecht of niet op w10, bovendien is de studentenversie echt heel beperkt, ... Ik ben geen computerprofessional, maar dat is bij mij wel het geval met de studentenversies.

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt voor je snelle reactie!

Moet u in dit geval overwegen om over te stappen op een Windows 8 of 7?

Hallo

Het lijkt mij dat er geen beperking is op de studentenversies, maar ik weet het niet zeker.

"Lenovo Thinkpad, i5 3320M 2.60 GHz, Intel HD graphics 4000, 8 GB ram en ik gebruik Windows 10 thuis" : het lijkt me erg (heel erg) licht om Solidworks uit te voeren, ik zou mijn computer veranderen ... zie HIER voor de minimale systeemvereisten.

Vriendelijke groeten

5 likes

hallo D.roger,  bedankt voor je antwoord.

Hier is het deel dat we moeten maken, het probleem is dat ik een week geleden een dwarsdoorsnede van hetzelfde onderdeel heb gemaakt en het werkte perfect.