Probleem van extreme traagheid in beeld in sectie

Hallo

Ik ben een middelbare scholier en ik moet Solidworks 2019 Student Edition gebruiken voor een project in de klas, we moeten een fietsstuurpen en het stuur maken. De montage is echt niet zwaar en het is echt heel simpel.

In mijn huiswerk moet ik een dwarsdoorsnede maken, dus ik druk op de tool "dwarsdoorsnede" van mijn software en de weergave is gemaakt maar onmogelijk om de sectie te verplaatsen, solidworks is volledig overbelast. Ik denk niet dat het een probleem is dat van mijn computer komt (Lenovo Thinkpad, i5 3320M 2.60 GHz, Intel HD graphics 4000, 8 GB ram en ik gebruik Windows 10 thuis).

Heb je enig idee waar het probleem vandaan kan komen?

Ik weet dat de dwarsdoorsnede een week geleden perfect werkte, dus het is echt vreemd.

Bedankt voor je hulp! In de hoop SolidWorks correct te kunnen hergebruiken:)

pb_coupe.png
1 like

Hallo

Solidworks werkt al erg slecht of niet op w10, bovendien is de studentenversie echt heel beperkt, ... Ik ben geen computerprofessional, maar dat is bij mij wel het geval met de studentenversies.

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt voor je snelle reactie!

Moet u in dit geval overwegen om over te stappen op een Windows 8 of 7?

Hallo

Het lijkt mij dat er geen beperking is op de studentenversies, maar ik weet het niet zeker.

"Lenovo Thinkpad, i5 3320M 2.60 GHz, Intel HD graphics 4000, 8 GB ram en ik gebruik Windows 10 thuis" : het lijkt me erg (heel erg) licht om Solidworks uit te voeren, ik zou mijn computer veranderen ... zie HIER voor de minimale systeemvereisten.

Vriendelijke groeten

5 likes

hallo D.roger,  bedankt voor je antwoord.

Hier is het deel dat we moeten maken, het probleem is dat ik een week geleden een dwarsdoorsnede van hetzelfde onderdeel heb gemaakt en het werkte perfect.

als het ooit kan helpen / belangrijk is, moest ik wijzigen en waarden toevoegen in mijn regedit om toegang te krijgen tot RealView. Zou het een storing kunnen hebben veroorzaakt? 

capture.png

Na het testen is tekenen ook onmogelijk...

Het wijzigen van waarden in het register is altijd riskant, dan is het niet de beste om RealView te willen doen met een geïntegreerde grafische kaart en dan is 8 GB RAM de helft van het minimaal vereiste minimum. Het lijkt mij ook dat je Windows 10 pro of enterprise nodig hebt voor Solidworks ...

Vriendelijke groeten

5 likes

@A.R: SW is gegarandeerd functioneel met W10 sinds versie 2015SP5.0

@d.roger: Dassault geeft niets aan over de aanbevolen ondermijning van Windows. En gezien het werk dat gedaan moet worden, is een flush-configuratie meer dan voldoende.

@pauldurieuxanot:
- Het is duidelijk dat spelen met het register om realview te laten werken, wat veel bronnen opslokt, niet het juiste idee is. Begin met het weer op orde brengen van je register en probeer het opnieuw.
- Ik weet niet of het een verzoek van docenten is, maar ik zie steeds meer de neiging om te willen renderen...
- uw bericht "Na het testen is tekenen ook onmogelijk... ", stoort me: op welke manier doe je de snede? Je zegt dat de tekening onmogelijk is, wat gebeurt er precies?

2 likes

Hallo

@stefbeno : Zie noot 7 in de afbeelding hieronder, dit zijn de minimale systeemvereisten voor SOLIDWORKS en SW PDM.

Misschien een misverstand van mijn kant.

Vriendelijke groeten

2 likes

Om eerlijk te zijn, ben ik niet zo laag op de pagina gegaan... En dat klonk me bekend in de oren, maar ik dacht dat het dat niet meer was.

Uit ervaring, om een kamer of 2 weer te geven, op een thuisversie met een basisconfiguratie, werkt het.
Ik denk dat het meer een beperking is in vergelijking met het gebruik van PDM (het grootste deel van het verschil tussen pro en familie zit in het beheer van het netwerk).

Ok correcties!

Allereerst goedenavond aan iedereen en hartelijk dank voor uw antwoorden.

Ik nam het initiatief om Windows opnieuw te installeren en mijn computer opnieuw te itialiseren en als bij toverslag wordt alles mogelijk, de dwarsdoorsnede is vloeiend en de tekening ook!

dus voor alle mensen die zich in dezelfde situatie bevinden, reset Windows door het opnieuw te installeren via een sleutel of een cd.

Heb een goede afsluiting van de avond/dag

2 likes