Hallo.
Ik werk al enkele jaren samen met Solidworks en onlangs is mijn bedrijf gesloten.
Toen ik wegging, gaf ze me de licentie voor deze software, maar het is een serverlicentie. Ik kan het thuis niet installeren. Hoe verder te gaan, alstublieft.
Hallo.
Ik werk al enkele jaren samen met Solidworks en onlangs is mijn bedrijf gesloten.
Toen ik wegging, gaf ze me de licentie voor deze software, maar het is een serverlicentie. Ik kan het thuis niet installeren. Hoe verder te gaan, alstublieft.
Hallo
Om deze serverlicentie te gebruiken heb je een server nodig of ga je naar een reseller zodat deze overstapt op een normale licentie die volgens mij betaald zal worden. Hier is een korte video over hoe u een server op uw pc kunt maken.
Daarna hoef je alleen nog maar je zwevende licentie op deze server te installeren...
Zie deze link
http://www.solidworks.fr/sw/support/software-licensing-registration.htm
@+
Sorry dat ik advocaat van de duivel ga spelen:
Maar het toewijzen van een solidworks-licentie is verboden en illegaal. Licenties zijn nominatief.
Uittreksel uit de licentieovereenkomst die u ondertekent wanneer u een licentie aanschaft:
"1.A. Licentie verlenen. DS SOLIDWORKS verleent u een niet-exclusief, niet-overdraagbaar recht om de Software en de gedrukte en/of elektronische gebruikersdocumentatie (de "Documentatie") die bij de Software wordt geleverd, te gebruiken in overeenstemming met deze Overeenkomst. "
Dus ja, als je wilt, kun je het thuis installeren, aan de andere kant moet je de risico's kennen... En op dit moment zijn ze op jacht naar piratenlicenties! En in termen van discretie is het niet aan te raden om het hier luid en duidelijk te komen schreeuwen!
Ik ben de eerste om te zeggen dat onze licenties te duur zijn! Aan de andere kant, uit respect voor al deze kleine bedrijven of zelfstandigen die moeite hebben om een officiële licentie te kopen, keur ik degenen die het systeem misbruiken niet goed...
Dat is gewoon mijn mening!
Sorry voor dat gemopper op maandagochtend!
Fijne week allemaal
Bedankt Thom@s voor deze info.
Dus deze licentie die 2 jaar geleden 12000 chf (door een klein bedrijf) is gekocht, moet in de prullenbak worden gegooid?????
Het is niet langer in dienst in het bedrijf en het wordt niet gehackt.
Bovendien wil ik er geen zaken mee doen. Ik zou gewoon graag de certificeringen (CSWA en CSWP) willen halen om gemakkelijker werk te vinden en tegelijkertijd de waarden van deze software te promoten.
Hoe meer mensen het zullen gebruiken (licentie gekocht), hoe meer ze niet zullen verkopen?????
Het lijkt absurd, maar het is het geval met ALLE software: licentieoverdracht verboden.
Volgens de uitgevers is verhuur zelfs niet mogelijk voor een eenmalige behoefte (of niet het hele aanbod: je kunt wel een SW-licentie huren maar niet de EPDM-licentie...).
In uw geval heeft @flegendre u de methode gegeven om de installatie uit te voeren... Anders is er de methode waar we niet over mogen praten...
@stefbeno, je bedoelt DE methode??? Degene wiens naam niet mag worden uitgesproken??? Daar wil je het over hebben????
(Sorry krakende zenuwen) :)
Fijne dag allemaal
Sloubi 1
@G, het is verboden om te kraken :-))
Ik wil geen onnodige risico's nemen. Ik ben al geïrriteerd genoeg met dit baanverlies.
Ze verloren 210- en ik geef SW op.........
In ieder geval bedankt voor uw antwoorden.
Sorry voor je verlies van baan, maar zoals hierboven vermeld, zelfs als er oplossingen zijn, blijven ze illegaal zonder de toestemming van Solidworks...
Veel succes voor de toekomst
G.
Niets weerhoudt u ervan om bij Dassault een aanvraag in te dienen voor het gebruik van deze licentie privé... Afgezien van een nee, riskeer je niets als je het niet gebruikt.