Probleem met mazen in een structuur (mislukt)

Hallo

Ik heb een structuur met verschillende platforms met servicedruk, tot nu toe is het ok, om dichter bij de realiteit van lastafdalingen te komen, dacht ik eraan om een weergave van een virtuele vloer door te nemen waarmee ik relevanter zou kunnen zijn of niet........ en nu merk ik dat ik geblokkeerd ben door de verbindingen in mijn stralen en ik weet niet hoe ik toegang kan krijgen tot de aanbevolen parameters om te evolueren, als iemand door dit bericht is geraakt, begeleid me dan alsjeblieft bij de input die moet worden gemaakt en de locatie ervan.

Fijne dag en bedankt voor de geboden hulp.

Spectrum

pb_maillage.jpg

Hallo

Je gebruikt de straalmodus, maar voor de berekening is er een kwestie van breedte/lengteverhouding of nabijheid van andere elementen. De boodschap van SW is op dit punt heel duidelijk.

Dus twee oplossingen:

- U wijzigt de lengte van deze kleine straal indien mogelijk (controleer ook de verbindingen die hetzelfde type bericht kunnen genereren)

-Je gaat de straal of sommige balken (of alle balken) over in volume en je hebt het probleem niet meer.

Naar mijn mening zou de balkmodus niet moeten worden gebruikt voor eenvoudige mechanisch gelaste frames, zoals het geval lijkt te zijn. De straalberekeningsmodus wordt vaak verkeerd begrepen omdat deze heel andere berekeningsmethoden gebruikt  (en restrictiever, vooral in het geval van vleugelbewerking) dan de volumemodus.

Het enige geval waarin mechanisch gelast gerechtvaardigd is, is wanneer we mechanisch lassen (zonder bewerking) van groot formaat doen en waar lange lengtes worden gebruikt omdat de balkmodus de tijd van meshing en uitvoering van de simulatie aanzienlijk verkort.

Als er sprake is van machinale bewerking van bepaalde onderdelen of een te korte lengte, kan de gemengde straal- en volumemodus worden gebruikt. Je zou gemengd kunnen doen door alleen de kortste delen in volume uit te geven.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik ga het advies opvolgen en overschakelen naar de volumemodus.

Vriendelijke groeten.