Mesh Probleem - Solidwork simulatie

Hallo

Ik plaatste afgelopen zomer al een bericht voor een soortgelijk probleem over een gateway. Voor het begin om aan de slag te gaan met SW-simulatie met een assemblage was ik echter een beetje te ambitieus. Dus ik heb mijn model sterk vereenvoudigd en ben het solderen vergeten.

Ik ben student. Ik volg cursussen over eindige elementen en SW op school, helaas wordt ons geleerd om de simulatietool alleen te gebruiken op mono-geblokkeerde delen en worden we helemaal niet uitgelegd over de verschillende SW-meshes, of om de software echt te begrijpen, leren we eindige elementen op ACCORD.  EN als we simulaties doen in SW, In de praktijk gaat alles altijd goed omdat we hele simpele onderdelen hebben. 

Kortom, ik heb een chassis gemaakt van aluminium profiel dat op Tracepart is teruggevonden. Ik wil eerst een gelijkmatige belasting op het chassis aanbrengen. Ik volgde nauwgezet alle instructies op die ik afgelopen zomer al had gekregen. 

- Ik begon met het omzetten van al mijn stukken in volume.

- Ik heb gecontroleerd op interferentie

-  Ik heb de gaten verwijderd.

- Ik heb mijn randvoorwaarden toegepast, mijn krachten gezet (zwaartekracht + druk van 2000 N/m²)

Mijn mesh is gedeeltelijk klaar, maar SW mesh sommige balken niet. Dus ik vroeg me af of het kwam omdat ik mijn balken had geïmporteerd, maar ik deed een kleine buigstudie op een balk die heel goed werkte.  Kun je me helpen en bovenal zou ik graag willen begrijpen wat ik verkeerd doe ?  

Ik probeerde terug te keren naar mijn leraar in de hoop dat hij, aangezien ik verder ging in zijn module, de tijd zou nemen om me te helpen, maar niets, ik heb geen antwoord van hem.

chassis-simu.zip

Hallo 

Ik heb niet al te veel tijd om de verschillende mazen en hun toepassingen uit te leggen, maar weet dat wanneer een systeem symmetrisch is, je je berekening op de helft kunt doen. Door dit te doen, zult u uw berekening niet aanzienlijk verlichten.

Bijvoorbeeld, op uw assemblage snijd ik in 2 volgens plan 2, het is echt een montagefunctie voor het verwijderen van geëxtrudeerd materiaal. Dan neem je in de opgelegde verplaatsingen de symmetriefunctie aan. WEES VOORZICHTIG , je moet alle gezichten selecteren die je hebt gesneden, vertrouw niet op het voorbeeld dat vanaf de eerste selectie van een gezicht een symmetrie van het geheel laat zien. 

Ik raad je ook aan om een mesh te nemen op basis van kromming. 

Door dit te doen was ik in staat om de mesh te maken, je passeert een berekening met de standaardkwaliteit, afhankelijk van de resultaten die je verfijnt en je zet mesh-controle. 

Door dit te doen, kon ik de berekening op mijn laptop meshen en uitvoeren.

Succes

Vriendelijke groeten

Hallo

Heel erg bedankt voor je hulp, ik was inderdaad in staat om mijn studie uit te voeren, om er zeker van te zijn dat je de symmetrie hebt begrepen die we blokkeren via een vaste geometrie en we selecteren alle gesneden vlakken zoals je me vertelde. Ik vroeg  me af of er een tool onder SW, waarmee je lokaal naar de beperking kunt verwijzen en de waarde kunt geven?

Vriendelijke groeten

Voor het gebruik van de symmetriefunctie in een statische studie raad ik je aan om naar de SW-help te kijken, het zal gemakkelijker zijn: 

http://help.solidworks.com/2020/french/solidworks/cworks/c_Symmetry_Restraint_for_Solid_Models.htm

Maar in principe en voor je studie zou het er zo uit moeten zien: 

Wees voorzichtig, je moet de inspanning delen door 2 omdat SW zichzelf niet de vraag stelt of je aan een symmetrie werkt of niet. 

Ik ken de toepassing van het chassis dat je hebt gemodelleerd niet, maar ik vestig ook je aandacht op het gebruik van de "vaste" functie, het is erg belangrijk om te begrijpen hoe het werkt. Wanneer u deze functie gebruikt, hebben de knooppunten van de geselecteerde mazen geen enkele mate van vrijheid meer, ze zijn volledig onbeweeglijk in de ruimte. Als dit in werkelijkheid niet het geval is, zullen de beperkingen en het reizen niet hetzelfde zijn.

In een simulatiestudie is de juiste toepassing van opgelegde reizen essentieel om de resultaten zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te brengen. 

Om een spanningswaarde op een bepaald punt te kennen, kunt u het sondegereedschap in de tekengereedschappen gebruiken.

Cdt 

sharedscreenshot.jpg
1 like

Geweldig bedankt voor deze uitleg.

Vriendelijke groeten