Mesh Probleem - Solidwork simulatie

Hallo

Ik plaatste afgelopen zomer al een bericht voor een soortgelijk probleem over een gateway. Voor het begin om aan de slag te gaan met SW-simulatie met een assemblage was ik echter een beetje te ambitieus. Dus ik heb mijn model sterk vereenvoudigd en ben het solderen vergeten.

Ik ben student. Ik volg cursussen over eindige elementen en SW op school, helaas wordt ons geleerd om de simulatietool alleen te gebruiken op mono-geblokkeerde delen en worden we helemaal niet uitgelegd over de verschillende SW-meshes, of om de software echt te begrijpen, leren we eindige elementen op ACCORD.  EN als we simulaties doen in SW, In de praktijk gaat alles altijd goed omdat we hele simpele onderdelen hebben. 

Kortom, ik heb een chassis gemaakt van aluminium profiel dat op Tracepart is teruggevonden. Ik wil eerst een gelijkmatige belasting op het chassis aanbrengen. Ik volgde nauwgezet alle instructies op die ik afgelopen zomer al had gekregen. 

- Ik begon met het omzetten van al mijn stukken in volume.

- Ik heb gecontroleerd op interferentie

-  Ik heb de gaten verwijderd.

- Ik heb mijn randvoorwaarden toegepast, mijn krachten gezet (zwaartekracht + druk van 2000 N/m²)

Mijn mesh is gedeeltelijk klaar, maar SW mesh sommige balken niet. Dus ik vroeg me af of het kwam omdat ik mijn balken had geïmporteerd, maar ik deed een kleine buigstudie op een balk die heel goed werkte.  Kun je me helpen en bovenal zou ik graag willen begrijpen wat ik verkeerd doe ?  

Ik probeerde terug te keren naar mijn leraar in de hoop dat hij, aangezien ik verder ging in zijn module, de tijd zou nemen om me te helpen, maar niets, ik heb geen antwoord van hem.

chassis-simu.zip

Hallo 

Ik heb niet al te veel tijd om de verschillende mazen en hun toepassingen uit te leggen, maar weet dat wanneer een systeem symmetrisch is, je je berekening op de helft kunt doen. Door dit te doen, zult u uw berekening niet aanzienlijk verlichten.