Probleem met onvoldoende geheugen bij het bewerken van een ontwerptabel

Op SolidWorks, in een 3D-bestand met meerdere configuraties, wordt bij het bewerken van de "Design Table" een venster geopend met de volgende melding: "Onvoldoende geheugen om bewerking uit te voeren". De enige keuze die wordt geboden: "OK", na "OK" verschijnt een ander venster: "Ontwerptabel is gemaakt in Excel 2010 en kan niet worden geopend in Excel 2007". Alle andere bestanden met meerdere configuraties werken prima. Het is niet mogelijk om een configuratie voor dit bestand toe te voegen of te bewerken. Hoe het probleem op te lossen, bij voorbaat dank.

1.jpg

Hallo

U moet alle Excel-processen die in taakbeheer worden uitgevoerd, doden of anders de machine opnieuw opstarten.

@+

1 like

@ Coyote     (je moet doden )  je bent optimistisch vandaag ;-)

oi een herstart zal de + groot goed doen

@+

1 like

Heren hallo, dank u voor uw antwoorden,

Het "doden" van Excel-processen of het opnieuw opstarten van de pc verandert niets aan mijn probleem.

Daarnaast is er een nieuw "symptoom" toegevoegd: na het proberen om de tabel te bewerken verlies ik de "materialen" opties op dit bestand en op de andere. En daar moet ik voor één keer Solid opnieuw opstarten .

Fijne week,

Gezien uw bericht zou het niet te wijten zijn aan de versie van Excel 2010 waaronder het onderdeel is gemaakt dat niet compatibel zou zijn met de Excel 2007 van uw functie?

Als u een werkstation beschikbaar hebt in Excel 2010, probeer dan uw deel van dit werkstation te bewerken.

Anders kunt u genoodzaakt zijn om uw onderdeelfamilie te verwijderen en deze in Excel 2007 opnieuw uit de bestaande configuraties te doen.

Te testen, eventueel door een save under te maken om het bestaande onderdeel niet te beschadigen.

1 like