Dus hier is een uitleg waarvan ik hoop dat deze uitgebreider zal zijn en waarvan ik hoop dat deze nuttig zal zijn voor andere gebruikers
=============================================================================
In ons dagelijks werk moeten we vaak met meerdere configuraties van dezelfde ruimte werken. Dit kan snel een echte hoofdpijn worden, vooral bij het omgaan met honderden componenten met vergelijkbare maar iets verschillende specificaties.
Context:
Laten we het voorbeeld nemen van een kamer met 33 verschillende configuraties. Deze configuraties zijn gemaakt van 3 verschillende materialen en 10 verschillende behandelingen.
Het probleem:
Wanneer dit onderdeel in een geassembleerd geheel wordt geassembleerd, wordt het bijna onmogelijk om de verschillende onderdelen visueel te onderscheiden. Op de volgende schermafbeelding kun je bijvoorbeeld 4 keer dezelfde kamer zien met 4 verschillende codes.
In ons ontwerpbureau kunnen we meer dan 3800 componenten in onze assemblages hebben, verspreid over meer dan 10 boomniveaus.
Resultaat: om te bepalen welke kamerconfiguratie overeenkomt met de configuratie van een specifieke subwoofer, moet men elke configuratie afzonderlijk onderzoeken... wat buitengewoon vervelend wordt.
Voorgestelde oplossing:
Om dit soort verwarring te voorkomen, heb ik een " Description " variabele gemaakt in de aangepaste eigenschappen van het onderdeel. Deze variabele combineert materiaal - en verwerkingsinformatie van de onderdeelconfiguratie.
Voorbeeld syntaxis:
$PRP:" Matter " - $PRP:" Behandeling "
Deze variabele haalt materiaalinformatie op (die automatisch wordt ingevuld wanneer de configuratie wordt gemaakt) en verwerkingsinformatie (die vaak handmatig wordt ingevuld). Het grote voordeel is dat deze variabele automatisch wordt bijgewerkt als de configuratie van de ruimte verandert.
Aanvullende vereisten:
Zodra de variabele is aangemaakt, moet u een optie activeren in de algemene instellingen om de beschrijving correct weer te geven.
outlis–>Option–>Algemeen
Detail
Ik heb het " Beschrijving " genoemd, maar je kunt zoveel variabelen maken als je nodig hebt in het properties.txt bestand in de map met aangepaste eigenschappen.
Update in montage:
Schakel dan eenvoudig aanduidingen in uw assemblage in en de materiaal- en verwerkingsinformatie verschijnt direct in de naam van het onderdeel. Je krijgt dan iets als:
SLDPRT-bestandsnaam <aantal voorvallen> "Materiaal – verwerking" (configuratienaam)
Dit maakt het mogelijk om snel te controleren of het juiste materiaal en de juiste behandeling op elk onderdeel is aangebracht, zelfs als ze visueel identiek zijn. In de onderstaande afbeelding kunnen we bijvoorbeeld zien dat het materiaal correct is, maar de behandelingen niet, of vice versa, hoewel de onderdelen visueel identiek zijn.
We kunnen nu de stukken in
Dit vereenvoudigt het BOM-beheer en helpt om ondubbelzinnig de juiste onderdeelnummers te bestellen en samen te stellen.
Bijkomend probleem:
Idealiter had ik gewild dat deze informatie direct in het veld " Beschrijving " van de configuratie-eigenschap zou verschijnen. Dit veld kan echter niet worden ingevuld door een variabele en moet handmatig worden ingevoerd.
Echter!!! :
Het is mogelijk om deze taak te automatiseren door gebruik te maken van een familie van onderdelen. Door de variabele $DESCRIPTION in de corresponderende cel te plaatsen en vervolgens een vergelijking te maken die verwijst naar de kolom $PROPRIETE@Description (bijvoorbeeld =P3), kan men automatisch het veld " Beschrijving " van elke configuratie vullen.
Zodra dit is gebeurd, activeert u eenvoudig de weergave van beschrijvingen om alle informatie gegroepeerd te zien:
Eindresultaat:
Met deze methode wordt een duidelijke en consistente weergave met alle benodigde informatie direct in de assemblage verkregen.
Het grootste probleem is dat de informatie niet automatisch wordt bijgewerkt in de Part-familie als het materiaal of de verwerking verandert. Het kan snel hoofdpijn worden om te weten wat up-to-date is of niet...
Let op
Vooral wanneer sommige mensen in het team niet weten hoe ze de families van onderdelen correct moeten gebruiken... Eindelijk begrijp ik mezelf
Deze methode helpt om complexe configuraties beter te beheren en fouten te voorkomen bij het assembleren en bestellen van onderdelen.
Ik hoop dat deze oplossing nuttig kan zijn om het beheer van uw configuraties te vereenvoudigen en fouten in uw assemblages te voorkomen.