Sectie voor het bijwerken van problemen in CATIA

Hallo

Ik heb een probleem met de realisatie van een doorsnede in een mechanisme.

Na het maken van mijn sectie, lijkt het erop dat er een stuk is dat niet in de sectie voorkomt. Hier is een afbeelding van mijn mechanisme:

Misschien komt het omdat ik de sectietool misbruik. Heb je een idee wetende dat ik mijn sectie bijwerk?

Meestal maak ik mijn sectie met behulp van de optie "Multiple Select Positioning" en het kiezen van referentieoppervlakken.

Deze keer wil ik mijn sectie maken door enerzijds een xy-plan te kiezen. Hoe kan ik dat doen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

1 like

Hallo

Ik ben bang dat je weergaveprobleem een van Catia's mysterieuze bugs is. Heeft u geprobeerd uw sectie om te keren of uw snijoppervlak iets te verplaatsen om te zien of het probleem zich blijft voordoen?

Wat betreft het maken van een snede in een XY-vlak, zoals je in je afbeelding kunt zien, hoef je alleen maar de Z-as op de normale spanningslijn te controleren. U kunt optioneel een eerste referentie kiezen met het 2e pictogram van links (bijv. de as van een onderdeel) en vervolgens de sectie heroriënteren langs de Z-as (om een longitudinale snede te krijgen).

2 likes

Hallo, het ziet eruit als een grafische bug. U moet proberen het nieuwste stuurprogramma voor de grafische kaart te vinden dat compatibel is met deze grafische kaart en deze versie van Catia.

Geweldig, ik was geslaagd met je methode (kleine verplaatsing van het snijvlak)

Ik heb een paar verduidelijkingen nodig  .

Ik weet niet wat ik gemaakt heb.

Ik kan de volumesectie verbergen/tonen. Aan de andere kant kan ik de vulling van het sectieresultaat niet meer verbergen/tonen. Het lijkt mij dat het zich in de verborgen ruimte bevindt (pictogram "toon verborgen/weergegeven objecten") (zie afbeelding hieronder)

1) Hoe kan ik het resultaat van de sectie bijvullen?

2) Over je idee "Heb je geprobeerd je sectie om te keren of je snijvlak iets te verplaatsen om te zien of het probleem aanhoudt?", Ik was erin geslaagd om dit te doen en het werkte. Aan de andere kant kan ik het niet meer. Kunt u mij vertellen hoe we het doorsnedevlak kunnen zien en het hoekig kunnen draaien ten opzichte van een as? 

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Om het doorsnedeplan te krijgen, moet u dubbelklikken op de sectie in de sectie "toepassingen" van de bouwboom.

Voor de vulling moet deze zich in de verborgen ruimte bevinden. Anders hetzelfde, door te dubbelklikken op de sectie, zie in het tabblad "resultaat" of er geen optie is om te controleren of andere.