Probleem met het tekenen van een draad

Hallo allemaal.

Dat is mijn probleem.

Ik ben op Solidworks 2020 SP5.

Wanneer ik een schroefdraad op een werkstuk maak, gebruik ik "boorwizard".

Als ik teken, gebruik ik de functie "symbool voor boren" om mijn tapgat te meten.

Als ik bijvoorbeeld op M8 TIK, STAAT ER OP MIJN PLAN SLECHTS Ø6.8 GESCHREVEN TOT HET VOLGENDE.

Normaal gesproken zouden er 2 lijnen moeten zijn.

De eerste met M8 en de tweede met Ø6.8.

Ik begrijp niet waar het probleem vandaan komt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Cdlt

Rudy

pb_taraudage.jpg

Hallo

de Ø6.8 is naar mijn mening het voorboorgat

Als u het opschrift M8 wilt, moet u de tweede cirkel selecteren.

Cdlt

2 likes

Verrassend gedrag.

@elie.soulard_1: in tegenstelling tot de "slimme" maatvoering, is de symboolfunctie voor het boren van haken naar het geleidegat (ik heb net getest op SW19).

Is het specifiek voor de kamer (d.w.z. als je een nieuw Europarlementariër begint met dezelfde kamer, herhaalt het fenomeen zich), voor het Europarlementariër (je voegt een weergave van een andere kamer in het EP-lid toe)?

Is de machine uitgeschakeld en opnieuw opgestart?

2 likes

Hallo

Omdat ik het probleem op dat moment had,

dit komt door een padprobleem met de boorwizard, Solidworks kan niet het geheel van deze functie vinden in solidworks,

Ik had dit probleem opgelost door een kaartje van Visiativ te nemen, hij had me de weg correct laten wijzen.

Fijne dag

2 likes

Hallo

Er zijn 2 Calloutformat-bestanden .  Ik heb de indruk dat u naar de vereenvoudigde versie verwijst.

Cdlt

2 likes

Reset uw profiel om te zien of het uw probleem oplost (als het het probleem oplost, is het een parameter om te corrigeren, anders komt het door een probleem met de installatie van een ontbrekend bestand)

Natuurlijk kunt u uw profiel indien nodig herstellen.

Om je profiel opnieuw in te stellen:

Ga naar regedit (start, voer regedit uit) en vervolgens Hernoemen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks\SolidWorks 20xx afhankelijk van de versie die u wilt resetten. (meestal voeg ik -old toe aan het einde van de naam)

Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u de "fabrieksinstellingen"

Als u terug moet gaan, wijzigt u de naam of verwijdert u de map die is gemaakt toen u SW opnieuw opende (HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks\SolidWorks 20xx)

En hernoem de 1e vorige -oude map zonder de -oude en open SW dan opnieuw

1 like