Sinds gisteren moet ik een stuk maken, maar ik kan geen goede weergave krijgen. Dit is het soort stuk dat ik moet tekenen:
Ik weet niet hoe ik verder moet gaan om het te maken, als iemand een idee kan hebben, zijn de nuttige kansen hierboven. Gezien de kleine offset dacht ik eraan om twee vouwen te maken in plaats van één, maar onmogelijk om gemakkelijk te modelleren, zelfs met moeite kan ik geen goed resultaat krijgen als je een functie of een beter ontwerpidee hebt.
Ik gebruik solidworks 2017 sp5, kan de torsietool niet vinden.
Voor de overgangsvouwen beheers ik helemaal niet en ik heb geen interessante tutorials gevonden, anders moet je een myCADservices-klant zijn. Van wat ik heb gezien moet je splines gebruiken en het is ook iets wat ik helemaal niet onder de knie krijg, het lijkt me een beetje "abstract"
Perfect, ik heb net de rechterkant van de 3D-schets in de constructielijn gezet, het vermindert de rank een beetje. Dank je wel dat je er even over na moest denken met de twist swipe, ik heb nog zoveel te leren "zucht".
Aan de andere kant is het onmogelijk om met deze draai een plaatwerkfunctie of een uitvouwer te hebben? Ik heb het gevoel dat de werkplaats van me zal houden als ik ze dit stuk geef...
Er is één functie die niemand lijkt te gebruiken, en dat is de buigfunctie op een onderdeel.
Het voordeel is dat je begint met het vlakke plaatwerkdeel (of een plat metaal, een vierkante buis, enz... en je draait het zoals de hoofdkwartieren van de werkplaats zullen doen. Bovendien voorkomt het dat je over de muren scheert als je de werkplaats oversteekt :-:-) Hierdoor kunt u het debiet gedeeltelijk kennen, aangezien uw stuk tijdens het draaien iets in lengte krimpt. Je kunt ook variëren met de lengte van de rank, net als in het echt.
Ik heb net 20-30 minuten besteed aan het uitproberen van de "flex" -functie, mijn grootste probleem is de plaatsing van elk schot. Het neemt niet mijn schetspunten als referentie, maar verschuift mijn vlakken volgens de positie van de drievlakker van de buigfunctie, het is een beetje hoofdpijn. Ondanks deze hoofdpijn is er nog steeds niet de mogelijkheid om een
Vouw ;) uit
Voorlopig houd ik de gt22-oplossing en koop ik dit onderdeel van een concurrent, het zal eenvoudiger en zonder hoofdpijn zijn in de werkplaats 8)
Bedankt voor je hulp, ik plaats mijn laatste deel voor de vorm en om te bewijzen dat ik niet alleen de gt22 heb gebruikt, maar ook graag werk!
Slechts een kleine verbetering: ik heb de eerste drie schetsen vervangen door een 3D-schets en punt/punt-dimensionering om mijn afmetingen te kunnen configureren (dimensionering op X / Y / Z, TAB-toets)
[[ Ik heb net 20-30 minuten besteed aan het uitproberen van de "flex" -functie, mijn grootste probleem is de plaatsing van elk schot. ]]
De vlakken moeten door een punt op een schets worden gefixeerd, deze schetsen zet je op vlakken om de kromming (met de drievlakker) te kunnen beheersen.
De torsiefunctie moet in het buiggereedschap worden gebruikt
Ik heb snel een stuk gemaakt met de torsiefunctie.
Deze functie is geen gimmick omdat je hiermee een kamer kunt hebben zoals in werkelijkheid. Je zult merken dat ik vaak zeg "zoals in het echte leven", omdat je door de ervaring van de workshop en de analyse van ruïnebreuk veel leert over het materiaal en de reacties op de spanningen.
Je moet op je hoede zijn voor CAD, zelfs als je de gt22-vriendenbeoordelingsmethode gebruikt.
Het hangt er inderdaad van af hoe het onderdeel in de werkplaats is gemaakt, bijvoorbeeld met twee vaste kaken in de klem, want in dit geval is er geen slippen van een van de uiteinden in de klem. Aan de andere kant, vaak gebruikt door de slotenmaker, is het een onderdeel dat in een bankschroef is bevestigd en het andere in een lamp die roteert in rotatie De afstand tussen de bankschroef en het licht staat vast, maar het onderdeel kan in axiale richting in het licht schuiven. Deze tweede oplossing vermoeit het materiaal minder tijdens torsie, omdat het materiaal wordt begeleid en de dikte constanter is langs het profiel. Met de NC's is het weer iets anders.
Tot slot, zolang wat hij koos bij Mandragore past, dan Yay: -)
PS: een klein plaatje om te laten zien wat er allemaal bereikt kan worden met de veelgebruikte buigfunctie :-) :-).
@gt22 hij heeft zijn antwoord niet veranderd, maar hij moet eerder zijn begonnen met schrijven dan jouw bericht en zo lijkt het eerder, gewoon een tendentieuze tijdstempel van Lynkoa;)
In welk geval zit je met de torsiefunctie in zozo? Two bite vaste of vaste beet + licht?
Naar mijn mening is deze functie eerlijker als je lineair blijft maar met mijn bajonet is het ingewikkelder, zie de opmerking van gt22.
Om terug te komen op je eerste antwoord, ik had mijn plannen op de punten van mijn schets gezet, gewoon rechte / spline overgangspunten op dezelfde schets, dat is misschien waar het probleem vandaan komt. Maar het tweede vliegtuig had nooit de juiste positie, ondanks de keuze van het punt, altijd verschuiven.
Ik heb net de torsiefunctie opnieuw geprobeerd ... Ik geef het op, ik zal je tutorial later bekijken.
@Mandragore zit ik in het geval van twee vaste bits.
@gt22 is het alruinstuk vrij moeilijk te maken in de werkplaats, vooral afhankelijk van of het warm of koud wordt gedaan en van het aantal stappen om het resultaat te bereiken met de verspringende assen.
Ik ben het met je eens voor mijn stuk dat ik eenvoudig heb gemaakt, maar het was om de kwaliteit van de kromming te laten zien.
Als ik tijd heb, zal ik de verschillende stadia van de fab reconstrueren. Zoals de jongeren zeggen, gewoon voor de lol en incidenteel voor het bewerkingsbereik.