Deel Familie Verandering Probleem

Hallo

tot nu toe heb ik de functie van de deelfamilie zonder problemen gebruikt, maar sinds vandaag, wanneer ik de deelfamilie bewerk, kan ik waarden invoeren, maar zodra ik eruit wil komen, kan ik niets anders doen dan Ctrl+Alt+Delete.

Ik merkte vanmorgen dat een deel de functie van de deelfamilie had verloren, d.w.z. ik had nog steeds de oude configuraties, maar ik kon het niet meer bewerken omdat het was verdwenen.

Ik heb een test gedaan met een nieuw onderdeel en een inzetstuk voor de onderdelenfamilie, maar ik krijg hetzelfde resultaat.

Ter info, dit zijn SW2019 en Office 2016

Hallo

Zou er geen update zijn geweest voor Solidworks of Office?

Cdt

Hallo Sylk, 

Voor solidworks niet naar mijn weten en voor excel moeilijk te zeggen daarnaast heb ik net gemerkt dat excel in automatische download en installatie is en ik ben geen fan van automatische installatie.

Zou er in het geval van een update een procedure zijn om deze weer te laten werken?

U zou de versie van de programma's moeten controleren en noteren, proberen te herstellen met de internetverbinding uitgeschakeld, zodat u vervolgens Excel kunt openen en automatische updates kunt uitschakelen, en controleren of de versienummers zijn gewijzigd. Probeer dan de verandering van het deel van de familie opnieuw.

Cdt

1 like

Goedenavond

Kun je een foto achterlaten om het probleem beter te begrijpen? Een foutmelding

Heb je geprobeerd te bewerken in een onafhankelijk Excel-venster van solidworks?

Zoals Sylk al aangaf, kan een kantoorupdate een probleem zijn. 

Ter info: voor het grootste deel families  maak  ik via excel in solidworks en verwijder ik de familietabel. De  configuraties  worden achterin bewaard.

Het bestand is lichter en vooral niet afhankelijk van kantoorupdates.

Wanneer ik de familie wil updaten, is het mogelijk om deze via een model familietafel snel na te maken.

Cdlt

Cdlt

3 likes

Hallo;

Let ook op de versie van de Office Suite, dit soort problemen waren we tegengekomen onder de 64-bit Office versie.

een downgrade onder Office in 32 bits  + solidworks installatie reparatie loste onze problemen (grotendeels) op.

Houd er rekening mee dat het mogelijk is om kantoorupdates te beperken tot "Versie-1" (maandelijks/driemaandelijks, enz.), Neem contact op met uw IT-afdeling.

Vriendelijke groeten.

Dank u allen voor uw antwoorden

Ik heb een systeemherstel uitgevoerd om te compenseren voor een mogelijke Excel-update. Het werkte

Ik moest alleen Chrome opnieuw installeren omdat het niet meer start.

Alles werkt weer

Bedankt voor alles

1 like

Hallo Ccailleaux

Dit is goed nieuws.

Vergeet niet om het probleem als opgelost te markeren.

Succes.

Op dat moment had ik voor mij moeten specificeren "[...] markeer het onderwerp als opgelost door het bericht te controleren dat de oplossing voor het probleem bevat". Bedankt.

Vriendelijke groeten.