Probleem met de nummering van onderdelen in de montagetekening

Hoi allemaal

Ondanks de weinige onderwerpen op dit forum met betrekking tot de problemen van bubbels en nomenclaturen, heb ik het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Laat het me uitleggen, ik heb een plan van een vrij grote assemblage (ongeveer 100 onderdelen), bestaande uit zowel eenvoudige onderdelen als assemblages. In de tekening van deze assemblage geeft de nomenclatuur identieke artikelnummers voor verschillende onderdelen!

Ik kan dit probleem niet oplossen, ik heb gecontroleerd of al mijn weergaven aan de nomenclatuur1 zijn gekoppeld, maar het lost niets op. Uiteindelijk is een mogelijke oplossing om alleen over te schakelen naar een nomenclatuur op het eerste niveau, maar ik verlies te veel informatie. Ik gebruik momenteel een lijst met tabbladen met gedetailleerde nummering.

Mijn versie van Solidworks is 2012 SP5.0

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo, gebruik je onderdelen met configuraties omdat je in dit geval  moet oppassen dat je de optie om alle configuraties van hetzelfde onderdeel met hetzelfde artikelnummer  te groeperen niet aanvinkt.

Moge de kracht met je zijn.

nomenclature.jpg
2 likes

Hallo

Helaas werkte je advies in mijn geval niet. Ik heb altijd een bubbel van hetzelfde nummer die naar 2 totaal verschillende stukken wijst...

Ik weet niet meer wat ik moet proberen...

Hallo

Is zijn identiteit bubbels op dezelfde visie of op verschillende views

Deze identieke bubbels staan op verschillende weergaven, en bovendien op twee verschillende vellen.

Bedankt voor je interesse in het oplossen van mijn probleem.

Hallo

U gaat dus naar elke weergave, klikt met de rechtermuisknop en vervolgens op eigendom. Onderaan de pagina heeft  u " de tekst van de ballon koppelen aan de opgegeven tabel" aanvinken, het vakje in het drop-down menu geeft de naam van uw nomenclatuur aan.

bulle.jpg

Hallo OBI WAN,

Ik had gecontroleerd of alle weergaven inderdaad bij de nomenclatuur tabel 1 waren gevoegd en dit is inderdaad het geval.

Dus niet beter ondanks je wijze raad...

Fijn weekend.