Probleem van het voorspannen van de ankerbout op simulatie

Hallo

Ik probeer de belasting te berekenen die de bouten in mijn structuur opnemen, maar zelfs als ik de parameters van de ankerbouten verander, crasht de simulatie elke keer en vertelt me dat "Er is een abnormale trekvoorspanning van een bout gedetecteerd tijdens de correctieve voorspancyclus."

Bij het voorspannen heb ik 100n.m op bouten diameter 25, en ik heb 20 ton verticale belasting (wat geen al te grote problemen zou moeten opleveren bij afschuiving...)
Als je een idee hebt... Bedankt

kaars-principe.sldprt
1 like

Hallo @clement-merlin

U bent vergeten een "vliegtuigsteun" onder de structuur  te plaatsen om de grond weer te geven. Daarom werd de 20 ton overgebracht naar de bouten die er niet voor gedimensioneerd zijn. Het is de vloer die alle belasting opneemt en niet de bouten.

Daarnaast, als ik het zo mag zeggen :

-je zet een aanhaalmoment van 50Nm voor een bout, wat een konijnenscheet is voor Ø20 bouten (het koppel ligt eerder als 200Nm)
- in je simulatie is zwaartekracht nutteloos omdat je hebt gekozen voor een kracht en niet voor een massa (massa vereist zwaartekracht: kracht niet, aangezien dit laatste vergelijkbaar is met een hydraulische cilinder die in elke richting werkt ten opzichte van de grond)
- Je bouten zijn nutteloos voor de simulatie omdat je een strikt verticale belasting hebt, d.w.z. zonder radiale krachten. Je bouten zijn zacht
- Het is niet nodig om een  "vaste" opgelegde verplaatsing te hebben (die je niet hebt geplaatst  ;-) ) aan de zijkant van de constructie, omdat het de bouten zijn die dit zullen beheren.
- in de opgelegde "ankerbout"-bewegingen lijkt het mij dat je IS met Angelsaksisch hebt vermengd. Gecontroleerd of je dezelfde waarden hebt op de vier bouten ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik merk dit inderdaad allemaal op, heel erg bedankt :)