Ik heb vandaag een trechter getekend ( Ronde / vierkante basis )520x200 ht 150 Ø150 ) met de overgangsvouwen functie op solidworks, no souçis het ontvouwt!
Het enige probleem is dat het uiterlijk van het onderdeel helemaal niet realistisch is, je kunt gebogen gezichten op de
zijkanten van de trechter, terwijl alle buiglijnen rechte lijnen moeten zijn!!!! Ik moet mijn pers laten uitknippen
in laser, maar ik heb twijfels over de nauwkeurigheid van deze! Wat denk je?
Ik heb dit probleem vaak met overgangsvouwen, er zijn niet al te veel oplossingen om de gladstrijking een beter uiterlijk te geven, maar de ontwikkelde zijn nauwkeurig, er is geen probleem! Een kleine truc om dit te verminderen, is om een veelhoek te tekenen met veel zijden (40 max denk ik) in plaats van de basiscirkel (vergeet niet om stralen tussen de segmenten te plaatsen). Doe hetzelfde met de helft minder zijden op de polygonen in de hoeken van de vierkante basisschets). Door dit te doen simuleer je bijna alle vouwgeneratoren!!
Een extra vraag naast die van élodie, kunnen we een vouw op de 4 randen van de vierkante basis zetten! Ik kan het niet doen zonder vals te spelen door materiaal toe te voegen aan mijn DXF voor de laserfabrikant!!
In welke versie van SolidWorks zit je? Omdat het in de 2014-versie mogelijk is om de optie "gebroken" te gebruiken in plaats van "gevormd" direct in de functie overgangsvouwen