Probleem met de kwaliteit van het gladmaken van plaatwerk

Goedenavond allemaal,

Ik heb vandaag een trechter getekend ( Ronde / vierkante basis )520x200 ht 150  Ø150 ) met de overgangsvouwen functie op solidworks, no souçis het ontvouwt!

Het enige probleem is dat het uiterlijk van het onderdeel helemaal niet realistisch is, je kunt gebogen gezichten op de

zijkanten van de trechter, terwijl alle buiglijnen rechte lijnen moeten zijn!!!! Ik moet mijn pers laten uitknippen

in laser, maar ik heb twijfels over de nauwkeurigheid van deze! Wat denk je?

Bij voorbaat dank!

capture.png

Hallo!!

Ik heb dit probleem vaak met overgangsvouwen, er zijn niet al te veel oplossingen om de gladstrijking een beter uiterlijk te geven, maar de ontwikkelde zijn nauwkeurig, er is geen probleem!  Een kleine truc om dit te verminderen, is om een veelhoek te tekenen met veel zijden (40 max denk ik) in plaats van de basiscirkel (vergeet niet om stralen tussen de segmenten te plaatsen). Doe hetzelfde met de helft minder zijden op de polygonen in de hoeken van de vierkante basisschets). Door dit te doen simuleer je bijna alle vouwgeneratoren!!

4 likes

hoi @ Elodie 22

Probeer voor deze cirkel geen cirkel te maken maar maar rechte lijnen

Hoe meer lijnen je hebt, hoe schoner je zult zijn, in ieder geval de kamer ;-)

U zult buiglijnen hebben die dichter bij de productiewaarheid liggen (plaatwerkmachine)

@+ ;-)

2 likes

Laten we @gt22 ontmoeten!!

Bijgevoegd is een voorbeeld!

sw01.sldprt
2 likes

Het is normaal @ David

om mee te doen, omdat het de juiste oplossing is

screenshots plaatsen op tablet geen SW 

@+ ;-)

Hier!

Een extra vraag naast die van élodie, kunnen we een vouw op de 4 randen van de vierkante basis zetten! Ik kan het niet doen zonder vals te spelen door materiaal toe te voegen aan mijn DXF voor de laserfabrikant!!

sw02.png

Je kunt misschien niet afschuinen in een boog

in plaats daarvan rechte lijnen leggen en het zou moeten werken

@+ ;-)

In welke versie van SolidWorks zit je? Omdat het in de 2014-versie mogelijk is om de optie "gebroken" te gebruiken in plaats van "gevormd" direct in de functie overgangsvouwen

Het welgevormde uiterlijk kan een illusie zijn als je perspectief hebt geactiveerd

Ik zit op sw13! Ik heb net de methode van @david be3 en @gt22 geprobeerd en het is nikel!! Je kunt zelfs de vouwlijnen zien !! Nogmaals bedankt!
2 likes