Probleem met de voltooiing van verlof

Hallo

Ik ben op zoek naar een tekening van een plastic doos waarvan de tekening in PJ is.

Ik heb ribben gemaakt waardoor de doosjes op een bepaalde hoogte in elkaar passen en voor deze ribben wil ik graag blaadjes maken.

Ze zijn gemaakt op de 4 hoeken door symmetrie van de eerste en dit is misschien wat het probleem is.

Inderdaad, je zult zien dat sommige vakanties slecht of helemaal niet gedaan zijn en ik kan niet begrijpen waarom.

Het lijkt erop dat sommige ribben niet volledig "vastgelijmd" zijn aan de doos.

Kunt u mij vertellen waarom en hoe het had moeten gebeuren?

godet_demi_hauteur.sldprt

Goedendag@AlainBo26 

Dat komt omdat de Cute extrude5-functie een defect voor je genereert. SW kan alleen een straal van 1 mm of meer maken op een oppervlak van 0,1 mm hoog

In feite is het jouw schets40 die, maar de puinhoop omdat het niet is verbonden met de "in elkaar grijpende rib" -richel hoger in de creatieboom

Vriendelijke groeten

defaut_cute_extrude5____2021-07-08_12_43_45-solidworks_premium_2019_sp5.0_-_godet_demi_hauteur.sldprt.jpg
4 likes

Hallo @Julien_E,

Er is een probleem met de 2e functie van het "box chamfer" bestand, om een duistere reden staan de afschuiningen niet op 45° ten opzichte van het vlak van het onderdeel.

Ik denk dat je problemen daar vandaan komen.

Op dit moment kan ik niet begrijpen waarom de afschuiningen van 45° dat niet zijn.

Bewerkt:
Ik begreep het, er is wat huid!
Het probleem wordt opgelost door de afschuining te veranderen van 9 mm x 45° naar 9 mm x 9 mm
na deze wijziging moet je de relevantie van de "Cut-Extrude5, 6 en 7" -functies controleren die er volgens mij waren om de ellende te verbergen

probleme_chanfrein.jpg
4 likes

Ok, ik zie de problemen. Ik zal proberen het te corrigeren.

Dank je wel 2.

Hallo

Dat is hoe ik het zou hebben gedaan. 

Eerste ader in apart volume , zonder verbinding. Maak alle benodigde afwerkingen (filets, afschuiningen, enz.) dan de twee symmetrieën maar effen symmetrieën (geen functie). Combineer het dan allemaal in één volume. Aan het einde het verlof aan de basis van de nerven.

Het vermindert het aantal functies aanzienlijk. 

godet_demi_hauteur.sldprt
1 like

Ok, prima, ik kende deze methode niet, maar de functie "in elkaar grijpende extrusie" lijkt niet goed te werken.

Ik heb het geprobeerd, "alle lichamen", hetzelfde, de rib is niet uitgehold.

Cdt

Hallo

@AlainBo26, ik zie dat je je eigen methodologie tegenspreekt, (je selecteert je vakanties soms met gezichten, soms met lijnen?!),

Ik stel voor om de filet8 voor de filet7 (schoner) door te geven, de andere filets op dezelfde manier na te maken (en te bestellen) na het plaatsen van de hervattingsbalk,

---------------------

Voor de afschuining die @Pierre S heeft gerapporteerd en als het niet mogelijk is om te valideren met een randlengte (niet in SW18!), moet u een materiaalverwijdering gebruiken, 

2 likes

@AlainBo26 neem me niet kwalijk, Alain. Deze holle functie had ik nog niet gezien. Verplaats het gewoon nadat de vaste stoffen zijn gecombineerd. Herhaal het dan symmetrisch.

1 like

Hallo

Na enkele tests te hebben uitgevoerd, komen alle problemen voort uit de afschuiningen die aan het begin van de bouw zijn gemaakt, omdat de toepassing van de 45° wordt gedaan volgens een van de twee af te schuinen vlakken, maar op de vier afschuiningen van het onderdeel zijn niet allemaal gedaan volgens dezelfde referentie, dit in combinatie met de 2° diepgang van het onderdeel, Dit resulteert in een symmetrieprobleem van de 2e functie van de boom.

probleme_de_chanfrein.pdf
2 likes

Ok, bedankt voor deze informatie.

1 like