Hallo allemaal, ik kom vandaag naar jullie toe omdat ik een probleem heb met Solidworks (2017 SP3):
Ik heb een deel met enkele dimensies aangedreven door vergelijkingen (gekoppeld aan een extern bestand)
Op ditzelfde deel heb ik twee randvouwen die evenwijdig zijn aan andere vlakken. Wanneer ik de functie maak of bewerk, geen probleem.
Aan de andere kant, zodra ik een van mijn afmetingen in mijn bestand verander, krijg ik een reconstructiefout "De opties Tangent Fold en Tangent to Fold zijn alleen geldig voor buighoeken groter dan 90 graden"
Onmogelijk om de fout met de herbouwknop te erkennen, aan de andere kant, als ik de functies bewerk (zonder iets te wijzigen), verdwijnen de fouten
Heb je deze zaak ooit gehad of heb je een idee hoe je dit probleem kunt oplossen?
Bedankt
Vriendelijke groeten
Hallo
Zou je een zeefdruk kunnen plaatsen van je bouwboom en meer specifiek van de bewerkingsfunctie die je gebruikt om je vouwen te maken
1 like
Hallo, bedankt voor je antwoord, hier is een eerste screenshot
erreur_sw.bmp
1 like
En hier is de opname met de parameters, wetende dat de twee vouwen op een vergelijkbare manier zijn opgezet
erreur_sw1.bmp
Zou je ook een afbeelding kunnen plaatsen met de foutmelding en je munt. Ik zou morgen alleen aan je stuk kunnen werken omdat ik Sw niet bij de hand heb.
2 likes
Hallo, bedankt voor uw inzet, hier is het bestand
Er zijn variabelen gekoppeld aan een extern bestand, je kunt ze direct vervangen:
- Module nummer = 1
- Bandbreedte = 200
- Module lengte 1 = 500
- Modulus lengte 2 = 300
- Module lengte 3 = 400
- Compacte versie = 0
chassis_-_carter_dessous.sldprt
En hier is het foutvenster bijgevoegd
Vriendelijke groeten
erreur_sw2.bmp
Ik zou ook het TXT-bestand nodig hebben dat aan uw onderdeel is gekoppeld.
1 like
Het probleem komt blijkbaar meer van de inkepingen, door de positie van het plaatwerk dat aan de buitenkant is gebogen aan de buitenkant van uw 2 lagen te wijzigen, werkt het.
https://i.imgur.com/x9heLtv.png
Resultaat (afbeelding auto sw2018):
https://i.imgur.com/dcVcacR.png
Solidworks bugt vaak als er een kruising van 2 vouwen is. Je moet ofwel doen zoals ik deed (vouw offset of een zelfgemaakte inkeping met een vouwvertrekshift.
2 likes
Activeer gewoon de inkepingfunctie in je vouwen en kies een rechthoek met een verhouding van 0,5 en het zal werken. Zie bijlage
capture.jpg
2 likes
Hallo sbadenis en bedankt voor je antwoord, hier is wat ik op mijn beurt heb geprobeerd:
- Zet de vouw aan de buitenkant op de twee vouwen
- Verschuif de randen van de vouwen in "Bewerk het profiel van het gevouwen vel", ik verschoof 2 mm aan elke kant voor elke vouw
- Verwijder links met mijn vergelijkingen om vaste zijden te laten
Deze 3 oplossingen werken bij reconstructie, maar als ik een dimensie in de vorige functies bewerk (via de vergelijkingen of handmatig), komen de fouten weer tevoorschijn
Bedankt voor je antwoord ac cobra 427, ik had het al geprobeerd met de verschillende inkepingen, ze werken allemaal bij de reconstructie, maar als ik een van de functies eerder bewerk, verschijnen de fouten opnieuw.
Ik voeg een video van 3 minuten toe, zodat je kunt zien hoe de fout wordt gegenereerd wanneer ik een functie opnieuw bewerk, zelfs zonder iets te wijzigen
erreur_swv.mp4
1 like
Ik ben er net achter gekomen waarom het niet werkt. In je functies als plaatwerk dat op randen is gebogen, forceer je de hoek. Als er net onder de vouw 90° is, zeg je hem dat de vouw evenwijdig aan de voorkant moet zijn. Als u het gezicht van het vierkant verwijdert en het buitenste virtuele snijpunt plaatst in plaats van de raakplooi onder de afmetingen van 8 en 10 mm, is het goed, uw hoeken kunnen worden bewerkt.
1 like
Heel erg bedankt, het werkt inderdaad! Bovendien wordt het vak "Tangent vouw" grijs wanneer u een loodrecht en parallel vlak terugplaatst