Ik heb een weergaveprobleem op Photoview 360. Het is een metalen frame waarvan de onderdelen zijn geverfd volgens zeer nauwkeurige RAL's. Hiervoor heb ik de bijbehorende mod-optredens gedownload. Als ik het frame volledig render, vervangt het al deze verschijningsvormen door wit, maar als ik een enkele subset render is dat geen probleem (zie bijlage). Ik dacht dat het een gebrek aan geheugen was, maar het gebruikt niet al het RAM-geheugen.
Als iemand een oplossing heeft, ben ik geïnteresseerd
Van mijn kant heb ik dit probleem met transparante materialen die ook wit worden. Maar dit gebeurt alleen als ik de functie "Voorbeeldvenster" gebruik. Als ik de functie "Definitieve rendering" gebruik, is er geen enkel probleem meer, zeker niet als ik kies voor een weergave van zeer goede kwaliteit.
Inderdaad, ik heb zojuist (zonder beperking) mijn subsets opnieuw ingevoegd in een nieuwe algemene set, zoals Yves me zojuist heeft geadviseerd, en daar heb ik eigenlijk de schijn in de weergave (ik heb het geprobeerd in maximum en optimaal) zonder door de weergave van een camera te gaan. Ik ga door met de tests door een camera te gaan en vervolgens scherptediepte toe te voegen om te zien of het probleem daar vandaan komt... Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb ook kleur door een camera toe te voegen (zonder scherptediepte) en vervolgens scherptediepte toe te voegen. Het probleem komt dus voort uit mijn algemene basisvergadering. Wat raar is, is dat het alleen gedownloade mod-skins witter maakt en niet de basisskins van SW.
Ter informatie: de complete assemblage heeft 3063 componenten.
Misschien is het een probleem met de lichten... er moet er een zijn (een of ander gericht licht) die te sterk moet zijn en als gevolg daarvan voorkomt het licht dat je de kleuren ziet...
Het kan ook een te sterke atmosfeer zijn...
Het is ingewikkeld om het exacte probleem te lokaliseren zonder de montage te zien, maar uit ervaring zou ik zeggen dat het een omgevingslicht is dat de streng ...
De uiteindelijke weergave, met de scherptedieptes, belooft in ieder geval geweldig te worden... Als we het zouden kunnen zien als het klaar is, zou het leuk zijn :-)
Yves, ik betwijfel of het probleem komt van de lichten of het podium, want de vrees die rechtstreeks uit SW komt, lijkt correct (zie de gegalvaniseerde stalen platen op het raamwerk). Ik ga mijn montage correct opnieuw doen (de nieuwe die werkt) en geen probleem, ik zal je een beetje rendering posten.
Greg, ik denk inderdaad dat het probleem komt van de modo-optredens. Ik denk dat er een klein bugtje in mijn montage zat. Daarna, waar komt het probleem vandaan? Ik zie het echt niet, ik heb gekeken of er in het algemene geheel enige schijn van geforceerd was, maar ik zag niets
Slecht nieuws. In de nieuwe assemblage die werkte, heb ik de beperkingen teruggezet om mijn onderdelen te positioneren, ik heb mijn camera's gemaakt om je wat weergaven te maken en toen, oh verrassing, in het voorbeeldvenster werd alles weer wit :-( Ik begrijp er niets meer van!!
- Solidworks 2013 64 bits (de enige die mododo-optredens aankan, denk ik)
- Windows 7 64-bits
- Intel Xeon 4-cores op 3,16 GHz
- 8 GB RAM-geheugen
- Quadro FX 1700
Eerder werkte de rendering goed, maar ik had net mijn subassemblages ingevoegd zonder de beperkingen. Dus ik voegde de beperkingen en de camera's toe en toen werd het weer wit. Aan de andere kant, als ik een subset open en render, dan heb ik de juiste verschijningen
Dat is wat ik eerst dacht, maar ik controleerde het en er was niets. Bovendien, toen ik een complete montage opnieuw deed, was de schijn teruggekeerd (totdat ik de beperkingen en camera's terugplaatste).
Een beetje info echter, de subsets zijn vrij lang om in de algemene set in te voegen.
Ik heb er inderdaad over nagedacht. Voorlopig heb ik het net geprobeerd door de assemblages in de algemene vergadering te verwijderen, maar het probleem is er nog steeds.
Aan de andere kant, vanmiddag was ik bij een andere klant thuis en een persoon heeft ook plezier met het doen van wat renderings. Ik sprak er met hem over en hij vertelde me dat hij hetzelfde probleem had (zelfs voor kleine assemblages van een paar onderdelen). De oplossing is blijkbaar om de mod-verschijningen opnieuw toe te wijzen aan elke kamer :-( Blijkbaar verliest solidworks vaak de "link" naar het modo-achtige bestand.
Dus misschien is het gewoon een bug, die bij toeval in de volgende versies kan worden opgelost. SW 2013, is de eerste versie met modo-optredens, het moet zeker niet helemaal op snelheid zijn op dit niveau.