Hoi allemaal
Op uw advies maak ik de inlegzolen via functies.
Mijn eerste probleem: ik heb de eerste zool gemaakt en ik wil er een lineaire herhaling van doen in 2 richtingen. Ik deed een extrusie om de zool te hebben en een verwijdering van materiaal om de gaten te maken. Ik probeer er een lineaire repatitie van te maken (zie afbeelding hieronder):
Daarop is te zien dat de zool zich herhaalt evenals de gaten.
Maar door te valideren krijg ik dit:

Ik mis 3 van de 4 holes :/ .
Heeft u een verklaring?
U kunt de grotere schermafbeelding bijgevoegd vinden
semelles.jpg
Hoi Aurélien
Waarom doe je geen lichaamsherhaling in plaats van een functieherhaling?
Mick
7 likes
Hallo
Doorloop een lichaamsherhaling in plaats van een functieherhaling.
4 likes
Dan!
Doe om te beginnen geen moeite om elke functie van uw boom te herhalen. Wanneer u uw herhalingsfunctie maakt, selecteert u het lichaam dat overeenkomt met uw zool. Het is eenvoudiger en geen risico om te vergeten!
En dan ben je in jouw geval beter af met symmetrieën of beter een herhaling op basis van een schets: als je spatiëring verandert, hoef je de afmetingen van je herhaling niet bij te werken!
4 likes
Dank u allen voor uw antwoorden.
@Mick en @Frédéric, ik kan geen lichaamsrepetitie doen. Ik heb mijn extrusies gedaan in mijn mechanisch gelaste lichaam, zoals aangegeven in deze vraag:
http://www.lynkoa.com/forum/3d/semelle-soudee-sur-une-structure-solidworks
@Benoit; Als ik op de body van mijn zool klik, houdt het geen rekening met de gaten :/. Ik ben het eens met symmetrieën of herhaling door schets:)
Ahhhh ik heb net gevonden wat je zei Mick en Frédéric;, ik had het verborgen tabblad niet gezien!
1 like
Hop hop hop hop !!
Probeer je een repetitie te doen op het niveau van een montage, en niet in je stuk!!
Ga terug naar het niveau van je kamer, je zult zien dat het veel beter werkt om een lichaam te oefenen!
:)
Of misschien bent u in de gedeeltelijke bewerkingsmodus van uw assemblage?
1 like
@Benoit, dat zou ik graag willen, maar als lasverbinding moet ik ingrijpen ter hoogte van het gelaste lichaam, zodat mijn zolen in aanmerking worden genomen in mijn gelaste elementen, toch?
[edit]: Dus ik ben onderdelen aan het bewerken in de assemblage
Wat u vertegenwoordigt, kan op kamerniveau worden beheerd. Wat denk je dat je dwingt om door een vergadering te gaan?
Ik heb een assemblage gemaakt omdat ik die van andere componenten ga toevoegen, behalve mechanisch gelast.
Dus heb ik toen een onderdeel gemaakt in de context van de assemblage om de structuur te kunnen maken.
Off-topic, maar het is vrij ingewikkeld om een gelast element als een lichaam te beheren en niet als een onderdeel ...
Een voorbeeld is beter dan ;) toespraken, kijk naar hoe ik in het algemeen te werk ga.
Of gebruik je een skelet in je assemblage?
Het beheren van een mechanisch gelaste structuur in onderdelen in plaats van assemblage heeft op veel punten grote voordelen, althans vanuit het oogpunt van het ontwerpbureau, voor methoden die soms iets minder zijn...
mechano-voorbeeld.sldprt
@Benoit, ik heb het precies op dezelfde manier gedaan als jij, behalve wanneer de screenshot die ik mijn onderdeel heb gepost in de montage zit.
Hier is zonder montage:
semelles3.jpg
1 like
Kortom, leg je me uit dat we het vanaf het begin eens zijn?
...
Nou dat is perfect :). Sorry, het is maandag!
2 likes
Kortom, je bent het helemaal eens :)!
1 like