Hallo
Ik zit in de ontwerpfase van een geparametriseerde assemblage en met externe referenties in mijn schetsen zijn verschillende schetsen van verschillende onderdelen gebaseerd op een algemeen skelet. Alles werkt. Mijn probleem is dat deze assemblage moet worden gewijzigd na een pack and go, en dat wanneer ik mijn tweede assemblage maak, met pack and go en door de namen aan te passen (bijvoorbeeld door serienummer toe te voegen), het al mijn externe verwijzingen in mijn schetsen, vergelijkingen en functie verliest, het is ok, maar in de schetsen behoudt het de link met het oude deel en noodzakelijkerwijs eventuele bugs. Hoe zorg ik ervoor dat de pack and go niet ook de Sketch Links wijzigt? Ik ga niet elke keer alle links met de hand opnieuw maken.
Ik heb een afbeelding om je te laten zien dat ik niet weet of het zal werken, het is de eerste keer dat ik het forum heb gebruikt.
Alvast bedankt voor uw retourzending.
Hallo en welkom;
Het zou nodig zijn om de gebruikte Solidworks-versie te specificeren (de pack & Go werkt niet op dezelfde manier defect, afhankelijk van de versie).
U moet ook kijken naar de opties van het Solidworks-systeem in " Externe referenties ":
Afhankelijk van de hier gekozen instellingen, zal Solidworks lasterlijk omgaan met externe referenties.
(Wees voorzichtig, dit zijn mijn instellingen ... We hebben het gebruik van externe referenties in ons bedrijf verboden, dus de bovenstaande opties zijn in uw geval niet per se relevant...).
Vriendelijke groeten.
1 like
Hallo, bedankt voor je feedback, ik zit in SW 2024 SP3. Ja, het gebruik van externe referenties is ingewikkeld, maar ik zie niet in hoe ik het zonder moet doen als het gaat om configureerbare modellen (afgezien van driveWorks). Bedankt, ik zal naar deze kant kijken als ik interessante dingen vind.
Hallo
We werken met externe referenties en virtuele onderdelen.
We beperken ze echter tot ÉÉN niveau: het virtuele deel verwijst naar de niet-virtuele assemblage van het top- en eindpunt.
Als je op verschillende niveaus externe referenties begint te hebben, is dat al snel onbeheersbaar.
De virtualisatie van de onderdelen is grotendeels gedaan om het probleem van externe verwijzingen naar het verkeerde bestand te vermijden als de pack&go verkeerd wordt uitgevoerd.
Hallo, Ja, dit is mijn geval, ik werk met externe referenties op 4 niveaus, uw idee is niet slecht om alleen een echte assemblage te hebben en om te werken met virtuele subassemblages/onderdelen het probleem en dat achter om mijn bestellingen en productiebeheer te maken, we een echt SLDPRT-bestand nodig hebben, het is niet alleen een 3D-visualisatie, maar een 3D waarop fab-plannen zullen worden gebaseerd, laser enz. En Pack and Go lijkt niet in staat te zijn om externe referenties op te volgen (of misschien maar op één niveau...)