Probleem met EPDM-resolutie op 4K-scherm

Hallo

Een van mijn collega's is overgestapt op een 4K-scherm voor SOlidworks en EPDM. Het probleem is dat de resolutie voor de EPDM-weergave in Windows Verkenner erg klein is. Al was het maar voor de datakaarten, ze komen erg klein overeen en het is bijna ingewikkeld om ze in te vullen!

Is er een toegankelijke instelling om dit te veranderen? Ik kan niets vinden in de administratie van EPDM.

Bedankt

Geen idee.

Er is mogelijk geen schaaloptie voor de EPDM-zone in de verkenner. U dient om onderhoud te vragen.

Anders is er een manier om de lettergrootte te vergroten in de Windows-instellingen./ gebruiksgemak opties / weergave en u kunt de tekst vergroten of alles vergroten. Het vergroten van de tekst lost het probleem niet op, maar alles vergroten bevordert de leesbaarheid (maar je moet de rest van de Windows-interface leuk vinden, die ook deze wijziging ondergaat)

Een 4K-scherm voor welke schermgrootte?

persoonlijk zie ik het nut ervan niet in voor SW

@+

1 like

Hallo

Als je van scherm wisselt, moet je naar de definitieparameters kijken (ik zie niet in waarom het gerelateerd zou zijn aan EPDM, dat slechts een enigszins geavanceerde database is)

KORT! Op Windows ==> instellingen ==> Beeldscherm ==> schermresolutie ==> 2560 x 1440.

Het is raadzaam om naar de scherminstellingen te kijken met de knoppen op het scherm, omdat deze ook een rol spelen zoals beeldmodus, invoer  met DVI, HDMI, displayport en andere modi afhankelijk van het scherm, bijv. Laag blauw licght, beeld, beeld geavanceerd, ergonomie, enz.....

Dat gezegd hebbende, ben ik het eens met de opmerking van @gt22 (die ik verwelkom) omdat 4K in principe is gereserveerd voor gaming of voor fotografen in Adobe-omgevingen en voor optimale chromatische prestaties.

Vriendelijke groeten

2 likes

Meervoud van Monsieur

Ik begrijp dat 4K nutteloos is, maar onze IT-afdeling gaf ons geen keus...

Wat betreft de Windows-instellingen, deze hebben helaas geen invloed op de weergave van de datakaarten. We kunnen de politie overal opvoeren, maar daar niet. 

We zijn dus op hetzelfde punt. We gaan een vergrootglas kopen ter grootte van het scherm! :)

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Afgezien van het aanpassen van de kaart aan het nieuwe schermformaat (grootte van de invoervakken, lettergrootte...) lijkt het mij dat er geen oplossing is voor PDM.

Stel gewoon de schermresolutie in op een acceptabele resolutie voor een goede leesbaarheid 

@+

@gt22, als ik me niet vergis, werkt het niet voor PDM.

We hebben bijvoorbeeld een zoekkaart die heel goed wordt weergegeven op desktopcomputers en op sommige laptops is het scherm afgekapt en op andere niet. De weergave-instellingen voor LCD's zijn nogal "vast" (native resolutie, anders is de rest niet geweldig, zwakte van LCD's versus CRT), het is eerder een probleem van het wijzigen van de grootte van vensters (zoals er van tijd tot tijd zijn op SW, maar op PDM is het een constante, zelfs in de beheerinterface) niet gecodeerd naar mijn mening.

Goedenavond @Cyril.f

Heb je enig idee waarom PDM zich bemoeit met het beheer van de schermresolutie in plaats van Windows????

Cdlt

2 likes