Probleem met het bijsnijden van een sectieweergave

Hallo

Ik heb een probleem bij het tekenen van een grote assemblage. Ik heb mijn vooraanzicht ingevoegd, een snede gemaakt (volledig, niet gedeeltelijk) met diepte. Vervolgens wordt de dwarsdoorsnede bijgesneden.

Na de volledige dimensionering van de MP, CTRL+Q en CTRL+S, verdwijnt het trimmen en is het voor mij onmogelijk om het trimprofiel te bewerken, noch om een trim opnieuw uit te voeren. Toch is de bijsnijdfunctie beschikbaar, en wanneer ik een profiel maak en op bijsnijden klik, vertelt solidworks me: "Schets een gesloten schetsprofiel in de tekenweergave om een bijsnijdweergave te maken."

Dit is de vierde keer dat dit probleem zich voordoet bij verschillende projecten, en ik heb geen oplossingen gevonden (ik moest de hele tekening opnieuw maken door een doorsnede opnieuw te maken).

Heb je een idee?

Ik ben in Solidworks Professional 2015 x64 SP5.0. Ik wil erop wijzen dat ik dit probleem op een andere Solidworks (2015-standaard) nog nooit ben tegengekomen.

Bedankt voor je onschatbare hulp.

Julian

Hallo

Misschien moet je je Solidworks-versie updaten, de SP-versie controleren en kijken of er een recentere is.

Hallo

Als je zegt dat je op een andere solidworks 2015 dit probleem niet hebt, welke update van dit bericht? een versie voor SP5.0? Als dat zo is, moet je solidworks opnieuw installeren zonder de updates als je er echt last van hebt.

Hallo, controleer ook of er updates voor uw grafische kaarten zijn aangebracht! Misschien heeft Solid er niets mee te maken!? :)

Vriendelijke groeten

Hallo

Heb je ooit geprobeerd een Solidworks-reparatie uit te voeren???

Hoi allemaal

In 2015 hebben we het laatste service pack geïnstalleerd dat beschikbaar was (5.0). Op het andere station zit solidworks ook in 5.0. De stuurprogramma's van de grafische kaart zijn up-to-date.

Ik heb niet geprobeerd om een reparatie van Solidworks uit te voeren. Ik zal dit idee snel proberen en zal jullie op de hoogte houden.

Bedankt en een fijne dag verder