Ik heb een kamer, en ik wil er een plan van maken (dus de verschillende afmetingen weergeven etc...)
Voor het dimensioneren maak ik een schets met een constructielijn, die ik beperk tot tangent aan mijn cirkel en evenwijdig aan de andere lijn die voor de meting wordt gebruikt.
Tot nu toe geen bijzonder probleem, maar als ik mijn beoordeling wil plaatsen, is het onmogelijk om deze eigenschap te selecteren!
Dus ik creëer een punt op het snijpunt tussen mijn constructielijn en mijn cirkel, en het is ook onmogelijk om het te selecteren om te kunnen dimensioneren!
Ik laat het aan jou over als je ooit dit probleem hebt gehad of het antwoord weet, bij voorbaat dank.
Als je toch bezig bent, vraag me dan of ik solidworks heb geopend, of het moet zijn omdat mijn pc niet aan staat, heb ik hem goed aangesloten?
Natuurlijk deed ik dat, ik zou niet komen om zo'n vraag te stellen als ik niet had gecontroleerd of ik in de juiste schets zat, of ik in de juiste weergave was, dat mijn lijn niet op een ander vlak was getekend enz...
Het is omdat ik hetzelfde deed als vroeger en het niet werkt zoals gewoonlijk dat ik hier kom om hulp te zoeken. En geen domme fouten van hetzelfde type als wat je mij vraagt, want daar hebben we met mijn collega's al aandacht aan besteed.
Het probleem moet dus komen van een configuratie of een optie die ik niet gewend ben en die is gewijzigd; Veronderstel ik.
Als u andere, meer relevante voorstellen heeft, zou het mij waarschijnlijk interesseren.
Ik vind de vraag van michel.janicot niet zo dom en ik weet niet zeker of het nuttig is om hem te beantwoorden zoals jij deed... We hebben al veel erger gezien als oorzaak van zogenaamde bugs...
Afgezien daarvan is het een probleem dat ik nog niet ben tegengekomen, welke versie van SW gebruik je? kunt u het plan en de 3D voor analyse alstublieft posten?
Hij zou gewoon de "domme vraag ... "Ik zou zeker beknopter zijn geweest (ook al denk ik dat ik al heel aardig was in mijn antwoord.)
Ik gebruik momenteel de 2018-versie, en ik ga 2 opnames samenvoegen, een (aan de rechterkant) als ik het plan niet selecteer, je kunt het zien, selecteer in rood, de schetslijn die ik aan de zijkant kan gebruiken, (weet dat ik het niet kan selecteren als ik het plan niet heb geselecteerd) en wijs met de blauwe pijlen naar de andere schetslijn, die er in een highlight uitkomt als ik er overheen loop (maar die ik niet meer kan selecteren als ik wil ribben)
En op de tweede (aan de linkerkant), nog steeds dezelfde lijn aangegeven door dezelfde pijlen van dezelfde kleur, maar hier heb ik het plan geselecteerd (en kan ik dus wijzigingen aanbrengen)
Ik raad je zelfs aan om je schets in je tekening te verwijderen en je 2 streken opnieuw te maken. Er is geen reden waarom het niet zou werken.
Aan de andere kant is het over het algemeen aan te raden om zoveel mogelijk functies en/of schetsen in je 3D-model te maken en de objecten uit het model in je tekening te importeren (maar je weet hoe je dat moet doen). Indien nodig , toon de schets met uw 2 lijnen.
Precies het probleem is goed en wel aanwezig, ik kan mijn schetslijn tekenen, ik kan er overheen gaan, het zal worden gemarkeerd (alleen als ik mijn schetsvlak niet heb geselecteerd), maar zodra ik mijn schetsvlak selecteer, wordt de lijn niet meer te selecteren, hetzij door te snappen of voor dimensionering, En het doel is niet om een controlerende meting in te voeren, maar alleen om degene weer te geven die al bestaat, aangezien deze zal worden gebruikt voor bewerking, moet deze nauwkeurig zijn, dus aanpassing aan de normaal van de weergave en drievoudige controle, hier is het onmogelijk omdat de lijn niet selecteerbaar is.
Ik heb geprobeerd de lijn in mijn 3D-model te integreren om deze te integreren, maar dit laatste blijft niet selecteerbaar.
Ik heb geprobeerd een eenvoudige stip te maken op de kruising van mijn streek en mijn cirkel, maar de laatste wordt niet meer te selecteren zodra ik hem met mijn streek beperk.
Je kunt niet veel met een afbeelding doen, vooral als je het probleem niet kunt reproduceren, dus kun je je plan en je 3D posten, hetzij per pak en weg, of per zip-bestand, zodat we kunnen zien of ze hetzelfde probleem hebben op onze pc's?