Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een simulatie, maar het bevriest bijna aan het begin, ondanks dat het geheugen voldoende is, en ik heb het meerdere keren herhaald, maar hetzelfde probleem! (zie I.J.)
Vriendelijke groeten
statique.png
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een simulatie, maar het bevriest bijna aan het begin, ondanks dat het geheugen voldoende is, en ik heb het meerdere keren herhaald, maar hetzelfde probleem! (zie I.J.)
Vriendelijke groeten
Hallo Firass
Het ruikt naar de "grote verplaatsing"" die met volle kracht onbeheersbaar is.
Begin met het verwijderen van de zwaartekracht waar je in deze context niets aan hebt.
Je zou een afbeelding moeten maken van alle connectoren, want ik ben er vrij zeker van dat je er een paar mist of dat ze niet correct zijn.
Wereldwijde contacten zijn vaak onvoldoende.
De grote fout die je niet mag maken, is om de hele machine te simuleren. Op drie messen is dit meer dan genoeg.
Omdat ik denk dat je op zoek bent naar asbuigen, kun je het doen op een vereenvoudigd model met laden op afstand. Zoals wat.
Dit alles mist informatie om je echt te kunnen helpen.
Vriendelijke groeten
PS: Daarnaast is mijn machine dood (HS moederbord) ik verwacht de nieuwe machine morgenmiddag. dus ik kan je ASM niet lezen voor morgen of overmorgen vanwege het probleem met het licentiebeheer wanneer je van versnelling verandert. :-(
Hallo Zozo,
Dank u voor uw antwoord
Ik heb een resultaat gevonden na het maken van enkele wijzigingen:
Ik heb de zwaartekracht geëlimineerd, met een contact dat op alle elementen (de as en de messen) is gelijmd, maar ik doe een maascontrole op de as omdat het me in eerste instantie vertelt dat er een maasfout is op asniveau (is er een contactprobleem?)
Het is de buiging en torsie (door het koppel van de doornen) waar ik naar op zoek ben op de as.
En ik vind een maximale verplaatsing van 0,4 mm, maar op een paar messen in het midden van de as! (en niet aan de boom!)
Voor de beperking vind ik dat ik een veiligheidsfactor tussen 2 en 3 heb.
Vriendelijke groeten
Hallo
Probeer voor de mazen een fijnere maas (maar niet te veel omdat dit de analysetijd vertraagt).
U kunt ook de beperkte gebieden definiëren waarop u een fijnere maas wilt, dit vermijdt te lange rekentijden door overal een fijne maas te plaatsen wanneer dit niet gerechtvaardigd is.
Het lijkt mij dat we al heel recent hebben aangegeven hoe we dit moeten doen.
http://www.lynkoa.com/forum/g%C3%A9n%C3%A9ralit%C3%A9s/diff%C3%A9rence-maillage-grossiermaillage-fin
Vriendelijke groeten
PS: Om je te helpen, kun je je ASM (met behulp van inpakken en gaan in een ZIP) die ik aan het bekijken ben (waar we naar keken) posten
Hallo
Nou, ik ga de ASM in een ZIP stoppen.
De truc is op het niveau van de as, want toen ik de maaswijdte definieerde (zeer dun van 4 mm) vertelde het me dat er een probleem is met de mazen op de as, en wanneer ik een maascontrole op de as doe, merk ik dat de problemen hun oorsprong vinden op sommige vlakken van de as (zoals het fileergedeelte).
Ik hoop dat dat het enige probleem is voor deze fout! ...
Vriendelijke groeten
zoals te zien is in deze afbeelding
Hallo Firass
Je hebt een IGS-bestand bijgevoegd terwijl je Solidworks gebruikt, denk ik. IGS is onbruikbaar als je niet de moeite wilt nemen om alles opnieuw samen te stellen.
Kun je het ASM-bestand terugsturen met behulp van "pak and go" (functie te vinden in bestand == > inpakken en gaan) zodat ik alle onderdelen en de ASM krijg.
Vriendelijke groeten
Goedenavond Firass
U heeft de simulatiestudie niet aan uw ASM gekoppeld, dus ik kan het u niet vertellen.
- Wat is er mis met je simulatie
- Ik kan geen simulatie doen door helemaal opnieuw te beginnen, omdat ik geen gegevens heb over de inspanningen die je op het mes zult leveren. Ik weet niet of er een enkele inspanning van messen is of twee inspanningen, want naar mijn mening, sinds de tijd dat ik je volg in je project, denk ik dat heel vaak twee tanden inspanningen zullen hebben.
- Bovendien heb je de lagers of lagers die de as vasthouden niet samengevoegd
Dus op dit moment kan ik niets doen.
Vriendelijke groeten
Goedenavond Zozo,
Oké, je kunt de studie vinden (maar ik ben het niet eens met mijn resultaat omdat er geen connectoren zijn).
Goed voor de machine, zoals we eerder hebben besproken, deze heeft twee rijen en draagt elk messen met twee tanden
Voor de snijkracht hebben we 4945N voor elke tand (wetende dat we 6 tanden hebben die tegelijkertijd werken voor een enkele rij; in totaal werken voor de machine 12 tanden tegelijkertijd).
Voor de materialen heb ik vastgelegd in de ASM.
Ik kom terug op de connectoren, ik heb de hele tijd gemerkt dat er interferentie is in de lagers die ik niet toesta om een goed resultaat te verkrijgen.
Nog steeds voor de simulatie, als er elke dag het interferentieprobleem is, kan ik overschakelen naar de eenvoudige methode zoals je me vertelt, gewoon simulatie op de as door een externe belasting, maar ik hoop dat het me een goed resultaat geeft.
En neem me niet kwalijk als er een gebrek aan informatie is om vooruit te komen.
Met plezier kunt u dit onderwerp zien.
PS: Als je de totale montage van het slijpgedeelte nodig hebt zoals weergegeven in de afbeelding hierboven, kan ik het opsturen.
Vriendelijke groeten
Hallo Firass
Je simulatie draait de eerste keer foutloos, MAAR het is totaal verkeerd (vergeleken met het echte leven) om de volgende reden (als ik het juiste bestand heb)
1°) je hebt de twee uiteinden van de as vast gemaakt, waardoor je geen enkele verdraaiing kunt zien aan het einde van de as waarin de sleutel is ondergebracht. Met andere woorden, de torsie van de as, op het kritieke punt bij de sleutel, wordt onderschat, wat niet het doel van de simulatie is.
2°) Je zet de inspanning alleen op 6 schijven in plaats van 12.
Je mist ringen die gerepareerd zouden worden (ik zou ze maken). De as zou erin kunnen draaien met een scharnierschakel of liever een lagerlast
Tweede oplossing, het zou ook mogelijk zijn om de steunen op de tanden te plaatsen, maar er zou op de een of andere manier penetratie moeten zijn ten opzichte van een vliegtuig of iets anders om de torsie van de as te kunnen zien. Daarna blijft het om de krachten op de sleutel te zetten met een waarde in N/m met een externe belasting.
Ik weet niet hoe je de sterkte van 4945N per entiteit hebt bepaald.
Is het het maximale vermogen van de motor gedeeld door het aantal entiteiten???
Geef mij het vermogen in N/m van uw motor aan de uitgang van de motorreductor.
Ik zal de eerste oplossing al proberen.
Vriendelijke groeten
[HS aan]
Tot slot welke module je uiteindelijk hebt gekozen voor je twee versnellingen, gezien de discussie die we op het andere forum hadden)
Kunt u de volledige ASM met de behuizing en de afstandhouders tussen de bladen plaatsen, want er zijn een of twee dingen (volledig onafhankelijk van de simulatie) die mijn aandacht trokken en ik zou graag willen controleren aan de hand van deze indrukken
[HS /Uit]
PS: We waarderen de inspanningen die u levert om u in het Frans uit te drukken als Franstalige (Tunesië, Vriendelijk Land). Voor meer precisie en om de dubbelzinnigheden van de tekst te verminderen, kunt u misschien Google translate als aanvulling gebruiken.
Goedenavond Firass
Omdat ik niet weet welke versie van SW je gebruikt, heb ik een rapport voor je gemaakt in Word.
Om dit te laten werken, heb ik het model vereenvoudigd door de draden te verwijderen die je onnodig zouden dwingen om een fijn gaas te maken. Zodra deze zijn verwijderd, hebben we een aantal knooppunten met 80% verminderd en daarom is de simulatie in minder dan twee minuten gedaan.
Ik heb twee lagers gemaakt die kogel- of rollagers vervangen (die niet bestonden in uw ASM) om de torsie van de as te regelen. Het is duidelijk dat we, zoals ik het presenteerde, heel goed de buigvervorming van de as kunnen zien, maar het is redelijk aangezien de maximale verplaatsing in het midden 1 mm is.
Aan de andere kant toont het de daaruit voortvloeiende krachten aan het uiteinde tegenover de motor. Bekijk de bijgevoegde video (om je speler in te lussen)
Ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn bij de keuze van lagers of lagers die scharnierend moeten zijn als je lagers gebruikt (hetzelfde als het kogellagers zijn). Het is beter om asbuiging toe te passen dan de lagers onnodig te belasten door de aspunt te stijf te maken.
Voor de inspanningen heb ik een vast punt aan de zijkant van de sleutelgroef geplaatst en ik zet de krachten zoals je op de messen hebt gedaan. Ik geef de voorkeur aan deze oplossing omdat deze dichter bij de realiteit staat: de messen kunnen de as dus zowel bij torsie als in het echte leven vervormen.
Vriendelijke groeten
RE me
Ik vergat het te zeggen, maar u kunt in het rapport zien dat de veiligheidscoëfficiënt dicht bij of boven de 3 ligt
Hier is de video! van de URES
Je moet het afspelen herhalen om iets te zien, want er zijn maar heel weinig frames per seconde omdat het AVI-formaat bijzonder zwaar is.
Daar heb je het, veel plezier (aspirine niet meegeleverd) :-)
Hallo Zozo,
Geweldig voor dit stadion!
Ja, het kritieke punt bevindt zich op het niveau van de sleutel, omdat het moet worden overgebracht met een vermogen van 11 kW (maximaal 4332 Nm bij 24 tpm).
Ik heb de 6 tanden erop gezet om een enkele as te controleren.
Voor de connectoren heb ik eerst de sferische rollagers geplaatst, maar het vertelt me dat er op zichzelf interferentie is, daarom heb ik het geëlimineerd.
Nou, voor de waarde van de inspanning (het verdient veel tijd als je bijna 2 maanden terugbelt voor de mechanische eigenschappen van de kartonnen doorn ... Aa Ja, toen ik verschillende onderzoeken deed om de sterkte van de schuifbreuk te kennen. Maar ik heb het gewaardeerd dankzij de ervaringen die ik al heb opgedaan aan andere universiteiten, zoals de Technische Universiteit Delft.
Kortom, de kracht is het product van deze waarde (de spanning) door het afgeschuinde gedeelte (al door SW geschat op ongeveer 774 mm²).
En dat is het voor de versnelling, het is een module van 8 (ze kunnen met hun originele diameters een vermogen van meer dan 11 kw overbrengen, dus het is goed)
Ik heb de 2k18 versie "dus geen bestand in toekomstige versie" ;)
Tot slot vindt u de ASM voor alle slijpelementen.
(de naam van het totale ASM is Asm)
Goed kijk, en ik vergat je heel erg te bedanken, hij is echt de enige persoon (ook in het andere forum) die me helpt met je advies, dat het praktisch echt is.
Er is geen eenvoudige manier. er is vereenvoudiging ... Het eenvoudige is altijd het vereenvoudigde. "G. BACHELARD"
Vriendelijke groeten
Ik heb de 2018 versie
Ik stuur je bestand naar je terug zodat je alle elementen kunt zien die ik voor de simulatie heb gebruikt.
Om eerlijk te zijn tegenover andere mensen, hebben we meningen uitgewisseld, vooral over versnellingen.
Het is duidelijk dat ik niet de enige ben op dit forum waar verschillende mensen je probleem ijverig volgen.
Tot gauw
Hallo Firass
Hier is het ZIP-bestand van de simulatie die voor de boom is gemaakt.
Wees voorzichtig, want ik heb de naam van uw bestanden niet veranderd en ik ben gedwongen twee stukken toe te voegen die moeten worden verwijderd. Ik stel voor dat u deze simulatie in een aparte map gebruikt.
Vriendelijke groeten
Heel erg bedankt Zozo