Hallo, ik denk dat het meer een bug is. Is dit de nieuwste versie? U kunt nu al proberen de installatie ongedaan te maken en opnieuw te installeren. Probeer anders een andere oudere versie.
.PL Mijn oude versies waren 32-bits op een andere machine? Er zijn geen testen mee mogelijk.
Om opnieuw te installeren zal ik nog even wachten.
Gerald : De muis werkt goed, alleen de positionering van de cursor is een probleem. Met een lage acceleratie op de muis is het een gedoe om de cursor te verplaatsen. Met een sterke acceleratie gaat het iets beter, maar zodra de cursor het grafische gebied verlaat, is het aan de orde. Voorlopig heb ik een gemiddelde acceleratie en een flinke dosis geduld
2) Ik weet helemaal niet meer wat mij het probleem veroorzaakte.
Het probleem heeft niets met de muis te maken, omdat deze normaal op het scherm beweegt, maar aan de andere kant is het alsof hij buiten het gebied schokkerig is.
Dit soort problemen had ik op mijn Mac die zijn kernels beheert zoals ubuntu (of andersom)
U komt dit soort problemen niet tegen op pc omdat er geen mogelijkheid is om de vensters te ontkoppelen. Het is niet mogelijk om de gereedschapskist in een hoek te zetten en het werkscherm in het midden.
Kijk of je, net als voor de Mac, de mogelijkheid hebt om in het display de vensters te verdelen of te verbinden. Er kan een glazige appel onder zitten
@Gérald Geen verandering door het losmaken van de ramen. Ik heb de indruk dat Draftsight muisbewegingen onthoudt en bij langzaam bewegen geeft de software de exacte route weer, wat veel tijd kost; In feite is er bij een plotselinge verplaatsing geen vertraging. Daarom was ik op zoek naar een variabele die dit onthouden aankon
A priori kan het een probleem zijn van grafische versnelling. Een oplossing zou zijn om de grafische kaart alleen voor DraftSight uit te schakelen, ik weet niet of het mogelijk / gemakkelijk is op ubuntu.
@.PL er al eerder een vraag voor concept op ubuntu was geweest, maar ik kan het niet vinden.
@francish als u verwijdert en opnieuw installeert, laat het op Windows configuratiesporen achter, op Mac verwijdert het alles (van Maverick of met behulp van AppCleaner)
Reageert ubuntu als Win of Mac over dit onderwerp?
Ik heb zojuist Draftsight opnieuw geïnstalleerd op een andere machine met Ubuntu 14.04 64 bits met een videokaart en de nieuwe stuurprogramma's. Het muisprobleem is hetzelfde.
Na een nieuwe zoektocht op het forum, heb ik net een truc gevonden (of liever een hack zoals de ontdekker zegt) voor de lancering van Draftsight, ik koppel de muis los en ik sluit hem weer aan zodra de software draait en het werkt. Met dank aan Cyclcahine. Voor mij is het opgelost.
Na een nieuwe zoektocht op het forum, heb ik net een truc gevonden (of liever een hack zoals de ontdekker zegt) voor de lancering van Draftsight, ik koppel de muis los en ik sluit hem weer aan zodra de software draait en het werkt. Met dank aan Cyclcahine. Voor mij is het opgelost.