Tangiantieprobleem tussen een veer via helix/spiraal en een spline

Hallo allemaal

Ik heb een veer gemaakt via de propeller/spiraalbesturing die goed ging.

Ik wil deze veer verlengen met rechte/gebogen delen aan de uiteinden.

Als het me lukt om de 2 entiteiten met elkaar te verbinden door hun eindpunten samen te voegen, is het onmogelijk om een tangentierelatie tussen hen toe te passen. Het dialoogvenster "relaties toevoegen" biedt me niets, in tegenstelling tot wat te zien is in een YouTube-video. (https://www.youtube.com/watch?v=DTxNEBN_6-0&ab_channel=LearnwithMouad   minuut 1.59)

Zou het probleem komen van de versies, (de mijne is de 2012 en ik weet niet die van de video) of een probleem van instellingen die ergens moeten worden opgelost?

Bedankt voor je hulp

Cdlt

capture.jpg

Hallo

Een oplossing zou zijn om de helix om te zetten in de 3D-schets via de conversietool. Het toevoegen van de beperking tussen de spline die in de 3D-schets wordt gegenereerd en uw lijnen zou moeten werken (wees voorzichtig, het lijkt erop dat het omzetten van de helix naar een spline in de 3D-schets geen 100% perfecte curve genereert).

2 likes

Hallo @p.chailloux 

Kun je je bijlage plaatsen, want wat je wilt doen is een grote klassieker sinds de versie van 2010 tenminste.

Meestal komen de problemen voort uit het feit dat niet alle elementen zijn opgebouwd uit opeenvolgende vlakken die met elkaar samenhangen.

Met jouw stuk kunnen we je meer vertellen over het onderwerp.

Vriendelijke groeten

2 likes