Wederom een klein probleempje bij het overzetten van een SW MEP naar dwg. Inderdaad, op de SW-tekening, op de uitgevouwen deellijn, verschijnt de vouwlijn in gemengde rode (nikkel) lijnen en na de overdracht verschijnt deze zelfde lijn in sterke lijnen op de dwg.
Dit is een probleem in die zin dat DWG-plannen door onze LASER worden gebruikt om de sneden van onderdelen te maken en daarom rekening zal houden met de vouwlijn wanneer dat niet zou moeten...
aangezien het 3D-bestand = > opslaan als=> en het dxf-formaat kiezen, het deel opslaan dat zich ontvouwt in dxf (in mijn herinneringen geeft de laser de voorkeur aan dit formaat) aan de andere kant weet ik niet hoe het omgaat met de vouwlijnen, ik was nooit voorzichtig.
Verdomme, het werkt niet als mijn collega het plan in DXF importeert, hij eindigt met bijna alle eigenschappen van dezelfde aard, het is erger dan voorheen.
Wat heb je als Laser, wij gebruiken de software is bystronic....
Ik heb geen laser, ik ga via leveranciers in de buurt, maar ik moest plannen sturen naar een tiental leveranciers en ze hadden nooit een probleem met de DXF.
Weet u zeker dat de laser de buiglijnen neemt voor het snijden?
Bedankt Bart, we zouden inderdaad op deze manier kunnen exporteren, maar bij ons hebben we één plan nodig dat dient als archief, consultatiedocumenten en productieplan. Dus op hetzelfde vlak moet ik mijn gebogen delen bekijken en de ontwikkelde. Ik kan de afvlakking niet alleen exporteren, want dat zou een extra bestand maken ...
Sterker nog, om te converteren gebruik ik SW's bathconverter, die mijn mep-bestand direct converteert naar pdf en dwg (of andere formaten naar keuze).
Het is gemakkelijk te gebruiken (omdat ik een eenvoudige procedure moet ontwikkelen voor alle ontwerpers van de BE) maar er is nog steeds een vouwlijn die in sterke lijnen uitkomt in plaats van in aslijnen..!!
Als je wilt, moet ik de procedure zo veel mogelijk vereenvoudigen. Kortom, de typen zouden op een knop moeten drukken en het zou alle bestanden perfect moeten converteren...
Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar we hebben het gedaan met een macro onder uitvinder.
De macro's en ik maken er 2, dus ik wendde me tot de bathconverter die het werk goed doet, behalve deze beroemde vouwlijn.