Transparantieprobleem en grijs deellichaam

Hallo

Ik heb aan de ene kant een zichtbaarheidsprobleem dat ik niet meer zie en dat ik normaal gesproken zou moeten zien omdat ik transparantie op het deel vooraan heb gedefinieerd.

Vragen:
1) Ik heb gemerkt dat mijn onderdeel het pictogram "deel lichaam" heeft, niet groen maar grijs. Wat betekent dit?

2) Zijn er prioriteiten in CATIA voor transparantie tussen onderdelen?

Dank u voor uw advies

Hallo:

Als je de kamer niet meer kunt zien, kan dit verschillende redenen hebben:

De meest gebruikelijke in de steekmodus is om een gezicht te selecteren en te verbergen. Dit heeft tot gevolg dat alle functies van het onderdeel worden verborgen (de beste praktijk is om in de grafiek te selecteren).

Om te controleren of dit het geval is, vouw je de grafiek uit onder de onderdelen lichamen als al je functies grijs zijn. 

1) Wanneer het pictogram van het deellichaam grijs is, geeft het aan dat het deellichaam niet is gebouwd in de Catia-omgeving waarin u zich bevindt. (Hybride of normaal). 

Zie Tools / Opties / Infrastructuurdeel / CATPart-document (hybride ontwerp).

Ik zou niet adviseren om de hybride modus en de normale modus op hetzelfde onderdeel te mengen

2) Er zijn twee standen: Laag of Hoog.

Zie Extra / Opties / Algemeen / Display / Prestaties / (Transparantiekwaliteit)

* Edit (2) het is maandag dat ik "eigendom" had gelezen

Ik pas meestal de "globale" Graph-eigenschappen toe op het enkele exemplaar van een onderdeel (zodat wanneer ik buiten de assemblage aan het onderdeel werk zonder PB van transparantie, het bestand de standaardeigenschappen heeft).

Als het een transparant onderdeel is dat veel instanties heeft in een of meer ASS, zet ik de globale grafische eigenschappen op de lichaamstekst(en) van het onderdeel.