Transparantieprobleem tijdens een volumeweergave

Hallo
Wanneer de standaard weergavestijl (randen in de modus voor gearceerde afbeeldingen) is geactiveerd, worden de vlakken van mijn onderdelen transparant ondanks een aangepaste weergave-instelling (transparantie = 0...).
Heb je een idee om dit probleem op te lossen?
De visualisatie in de weergavestijl 'Gearceerde afbeelding' blijft echter normaal met normale gezichtsdekking.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Dorisch

Hallo en welkom.

Een afbeelding van uw display zou niet worden geweigerd.

Over welke transparantieparameter heb je het?

Heeft u geen toegewezen uitstraling zoals "glas" of "acryl", een uitstraling met transparantie?

Klik anders met de rechtermuisknop op het volume (of de betreffende gezichten) en "wijzig transparantie".

Dank u voor uw antwoord,
Ik heb het over het algehele uiterlijk van het onderdeel in de uiterlijke eigenschappen.

Als het niet voortkomt uit een transparantie met betrekking tot het materiaal of een staat van uiterlijk, is het een veilige gok dat uw stuurprogramma of grafische kaart niet compatibel is met SW.
Start solidworks RX (in Start/Solidworks 20XX Tools) en voer een diagnose uit en kijk wat het u over het stuurprogramma zegt.

Hallo @Dorian_Mougel_1

Sorry, maar op je afbeelding is het model niet transparant, je kunt de verborgen lijnen niet zien. Het wordt alleen weergegeven in dezelfde kleur als de achtergrond. Voordat we verder gaan (met een waarschijnlijkheid dat @sbadenis gelijk heeft), hoe ziet het eruit met een rode kleur als uiterlijk?

1 like

Hallo, bedankt voor je antwoorden,
Inderdaad, wanneer ik een diagnose uitvoer, wordt hier de foutmelding weergegeven over mijn huidige configuratie.

Ik heb getest met een rode kleur, het verandert het uiterlijk van de kamer niet.

Een collega die geen professionele grafische kaart heeft die is aangepast aan deze versie van SolidWorks, heeft deze weergavebug echter niet...