Ik struikel al een tijdje over een probleem. Ik zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Ik wil graag een extrusie op een lichaam doen. Als ik de hervattingsbalk tot een bepaald punt in mijn as monteer, kan ik mijn bazen samenvoegen of wat extrusies doen. En afgezien van dezelfde stap, wanneer ik mijn herstelbalk terug aan het einde van mijn boom plaats, kan ik geen enkele wijziging meer aanbrengen aan het lichaam (fusie, extrusie) en standaard foutmeldingen retourneren: "het model kruist het lichaam niet", "de functie zou een nulgeometrieresultaat geven". (Natuurlijk heb ik verschillende tests gedaan met basisschetsen die het lichaam visueel kruisten.)
Ik had dit probleem pas na een bepaalde tijd van het niet wijzigen van het bestand. Ik heb slechts één volumelichaam en 24 oppervlaktelichamen.
Bij voorbaat dank, in de hoop dat dit soort problemen al waren ervaren.
@ac Cobra 427 Ik kan het stuk om privacyredenen niet plaatsen. :/
Maar ik geef je een voorbeeld van mijn boom, zodat je de gebruikte functies kunt zien. Merk op dat alle functies voor het toevoegen van materiaal met elkaar zijn samengevoegd. In de hoop dat dit je verlicht.
Ik denk dat het verwijderen van materiaal dat je wilt doen niet op het volumelichaam zit, omdat er geen probleem op zou moeten zijn. Ik denk dat je je oppervlaktelichamen moet omzetten in volume en dan zal het werken.
Kijk, als je je extrusie doet, heb je een optie (selecteer de lichamen), misschien kruist de functie visueel het lichaam, maar omdat je er geen hebt geselecteerd, vertelt het je dat deze functie tot niets zou leiden, je moet ofwel de lichamen selecteren, of je wilt dat de functie materie extrudeert, of anders kun je het eenvoudiger maken, je kiest ronduit (alle lichamen).
Ik had al dit probleem met sommige onderdelen, na een tijdje deselecteert alle lichamen, dus door een beetje snel te doen, gebeurt deze fout soms
Hallo, ik denk dat je eerst moet doen wat gezegd @accobra dan wat je @gunter68700 zegt. Beide gecombineerd zou u uw verwachte resultaat moeten hebben. Cdt
Dank u voor al uw antwoorden. Wat de oppervlakte->volumetransformatie betreft, zijn de verklaringen die door solidworks worden gegeven niet erg duidelijk.
Wat betreft de selectie van het lichaam bij het instellen van de functie, de selectie wordt niet altijd aangeboden en wanneer ik het (enige) bestaande dichtheidsveld selecteer, heb ik ofwel: de foutmelding die een geometriefout vermeldt of solidworks loopt vast en voert de functie niet uit zonder een foutmelding.
Het laatste boek dat ik heb gemaakt en waaraan ik probeer te werken, werd verkregen dankzij een toevoeging van materiaal tot een beperkend oppervlak dat werd verkregen door een gestikt oppervlak te verschuiven.
Ik had gewoon een idee, ik weet niet of dit je probleem zal oplossen, maar we kunnen het altijd proberen. Probeer eerst op een ander vlak te werken, een andere kant van dit stuk en kijk of het je nog steeds over dit probleem vertelt?
Als hij persoonlijk niets wil weten, sla ik het bestand op in STEP en dan open ik het opnieuw op solidworks zonder de functies te herkennen, enz ... Op deze manier heb je geïmporteerde lichamen en je zou misschien kunnen proberen om je extrusie erop te doen, maar daarvoor moet je bereid zijn om je creatieboom te verliezen. om te zien ...
Dus ik probeerde dit om het probleem te lokaliseren, om te weten waar ik wel of niet functies kon uitvoeren.
Maar ik slaagde erin het probleem te lokaliseren door na elke stap in de boom een extrusie te testen en ik kon een filet isoleren die alles verknoeide. Het verlof zit op een rib, dus ik heb het verwijderd en sindsdien kan ik zonder problemen aan het hele lichaam werken.