Hallo
Ik heb een macro gemaakt in solidworks waarmee ik voornamelijk automatisch de PDF van een tekening van een open en actief onderdeel in solidworks kan opslaan.
Mijn macro werkt zolang het deel dat in solidworks is geopend, lokaal op de pc of via EPDM wordt opgeslagen. Aan de andere kant, als het deel dat in solidworks is geopend, is opgeslagen op het netwerk van mijn bedrijf (Fileserv), werkt de macro niet.
Nadat ik deze storing had opgemerkt, heb ik het registratieadres van mijn PDF-bestand opgehaald met behulp van de MsgBox-opdracht. En ik merkte dat wanneer ik werk aan een deel dat op het netwerk is opgeslagen, het adres begint met " \\Fileserv\..." ". Terwijl, wanneer de macro correct werkt, het adres begint met de verwijzing naar de opslagschijf " X:\.... ".
Het lijkt er daarom op dat het probleem voortkomt uit de " \\ ".
Dus heb ik wat onderzoek gedaan naar dit probleem. En het lijkt erop dat ik met het Dos FTP-commando mijn macro kan corrigeren.
Echter, van wat ik begrijp, vereist deze opdracht dat je login en mdp invult. Ik gaf er de voorkeur aan om deze informatie niet in te hoeven vullen, omdat ik de macro heb ingesteld om het opslaan in PDF gemakkelijker en sneller te maken. Een dergelijk verzoek zou er naar mijn mening echter toe leiden dat de winst van de macro verloren gaat.
Wetende dat de macro wordt uitgevoerd vanuit een reeds geïdentificeerde sessie op het bedrijfsnetwerk, is er dan geen andere manier om het probleem op te lossen op een manier die transparant is voor de macro-uitvoerder ?
Beginner in het maken van code in VBA en informatica is niet mijn rijkste en meest effectieve vakgebied, ik vraag uw hulp om mij te adviseren en te proberen mijn probleem op te lossen.
Bedankt.
Bijgevoegd is de code van mijn macro.
record_pdf_auto.txt