Probleem met macro-opname

Hallo

Ik heb een macro gemaakt in solidworks waarmee ik voornamelijk automatisch de PDF van een tekening van een open en actief onderdeel in solidworks kan opslaan.

Mijn macro werkt zolang het deel dat in solidworks is geopend, lokaal op de pc of via EPDM wordt opgeslagen. Aan de andere kant, als het deel dat in solidworks is geopend, is opgeslagen op het netwerk van mijn bedrijf (Fileserv), werkt de macro niet.

Nadat ik deze storing had opgemerkt, heb ik het registratieadres van mijn PDF-bestand opgehaald met behulp van de MsgBox-opdracht. En ik merkte dat wanneer ik werk aan een deel dat op het netwerk is opgeslagen, het adres begint met " \\Fileserv\..."  ". Terwijl, wanneer de macro correct werkt, het adres begint met de verwijzing naar de opslagschijf " X:\....  ".

Het lijkt er daarom op dat het probleem voortkomt uit de " \\ ".

Dus heb ik wat  onderzoek gedaan naar dit probleem. En het lijkt erop dat ik met het Dos FTP-commando mijn macro kan corrigeren.
Echter, van wat ik begrijp, vereist deze opdracht dat je login en mdp invult. Ik gaf er de voorkeur aan om deze informatie niet in te hoeven vullen, omdat ik de macro heb ingesteld om het opslaan in PDF gemakkelijker en sneller te maken. Een dergelijk verzoek zou er naar mijn mening echter toe leiden dat de  winst van de macro verloren gaat.

Wetende dat de macro wordt uitgevoerd vanuit een reeds geïdentificeerde sessie op het bedrijfsnetwerk, is er dan geen andere manier om het probleem op te lossen op een manier die transparant is voor de macro-uitvoerder ?

Beginner in het maken van code in VBA en informatica is niet mijn rijkste en meest effectieve vakgebied, ik vraag uw hulp om mij te adviseren en te proberen mijn probleem op te lossen.

Bedankt.

Bijgevoegd is de code van mijn macro.

record_pdf_auto.txt
1 like

Hoi @ Flo64bab

vraag:

waarom voert u de PDF's niet uit van de server

in theorie is dat waar het zou moeten zijn, nee evenals al uw onderdelen en samenstellingen, dat is het doel van de PDM

in de praktijk en in theorie komen we uit de PDF-plannen zodra de onderdelen en montage zijn voltooid

@+ ;-)

Nog een vraag, waarom zou je hiervoor een macro maken als je een EPDM hebt?

Het is een basismodule! U kunt het genereren van PDF's of andere formaten voltooien met een simpele rechtermuisknop op een bestand of het zelfs integreren als een actie bij het wijzigen van de status!

2 likes

Zie deze link 

automatische PDF-creatie met PDM-bedrijf

https://www.youtube.com/watch?v=ORcNK2-61XI

@+ ;-)

1 like

Hetzelfde als de geestelijkheid hierboven. Met EPDM is het veel gemakkelijker te implementeren, wat meer dan de taak kan worden uitgevoerd op een ander werkstation dan het werkstation waar de taak is gestart...

Een server bijvoorbeeld, wat erg handig kan zijn als je veel tekeningen moet converteren...

Goedenavond

Ik heb thuis precies dezelfde macro gemaakt en ik denk niet dat het een probleem is als het bestand op de server staat!

Maar we gebruiken in plaats daarvan netwerkschijven, dus ik zal morgen testen of ik tijd heb. Wat is de fout?

Twee kleine opmerkingen over je macro:

Waarom de macro vanuit de kamer starten en niet de opname?

Waarom doe je 2 Msgboxen achter elkaar en geen vbnewline voor de bevestiging van de extractie en de achtervolging? (Wetende dat dit eenvoudige Msgboxen zijn zonder vbokcancel)

En ik ben het eens met de opmerking over EPDM, het doet het in principe, we hebben PDM Workgroup die dat niet doet.

1 like