Probleem "opslaan als" dxf-formaat in Autocad 2014

Hallo

Ik heb een 3D-model in dwg dat ik graag wil exporteren (voor een van mijn klanten) in dxf.

Helaas werkt het niet! : Autocad-bericht: kan niet worden opgeslagen in I:\......... tekening dxf, de tekening is opgeslagen in I:\...............\sav83C0.tmp. Maar er zijn in feite geen vermeldingen in het bestand.

Het is de eerste keer dat het mij overkomt.

Is het deze versie van Autocad? Is iemand dit probleem ooit tegengekomen? En een oplossing gevonden?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik heb wat tests gedaan en ik ben geen specifiek probleem tegengekomen (geregistreerd onder dxf v2013).

Probeer misschien een reparatie van uw DWG-tekening uit te voeren om te zien of er geen herstelbare gegevens zijn.

Anders zie ik het niet?

1 like

Is de nieuwste versie geïnstalleerd?

Er zijn vaak problemen bij het installeren van de eerste versies, en dit is meestal vrij snel opgelost met de eerste update (in ieder geval met SolidWorks).

1 like

Hallo

Dit soort problemen doen zich soms voor wanneer het pad of de bestandsnaam te lang is. Of met verboden tekens (afhankelijk van de software: spatie, accent, ...)

(of als de map alleen-lezen is)

1 like

Hoi @ a-hincelin

zie deze link Autodesk heeft de 2014-versie  van de gratis viewer uitgebracht: DWG TrueView.

http://www.aplicit.com/blog/trucs-et-astuces/faq-depannage-autocad/dwg-true-view-2014-la-visionneuse-gratuite-de-dessin-autocad/

waarmee u DWG-bestanden kunt openen en converteren naar DXF, zelfs zonder autocad

zie de compatibiliteit van Autocad-versies in de bijlage

@+ ;-)

capture_compabilite_version_dxf_dwg.png
1 like