Envelop probleem op tekeningen

Hallo

Ik heb een probleem met montagetekeningen, sommige componenten verschijnen in lijnlijnen.

Na zoeken ontdekte ik dat het de enveloppen zijn die in de assemblages worden gebruikt die dit probleem veroorzaken, ondanks het feit dat ze zich in een verborgen staat in de assemblage bevinden. De enige manier die gevonden zou zijn om ze over te schakelen naar een verwijderde eta, maar het "breekt" mijn vergadering.

Is er een configuratie te maken zodat ze in de tekening altijd onzichtbaar zijn? Misschien een doorlopende lijnlaag maken die alle enveloppen ophaalt?

Mijn assemblage is relatief zwaar en geavanceerd, ik kan niet teruggaan op mijn envelope-gebaseerde architectuur (gewichts- en stuklijstbeheer), ik weet dat er blijkbaar een bug open is bij solidworks, maar ik moet een oplossing vinden om dit probleem te omzeilen.

Als iemand hier een oplossing voor heeft gevonden, bij voorbaat dank.

Enveloppen wijzigen in normale componenten

U kunt envelopcomponenten wijzigen in normale componenten.

Om een envelop in een normaal onderdeel te wijzigen:

1. Klik met de rechtermuisknop op een envelop in het grafische gebied en klik vervolgens op Componenteigenschappen menu_Component_Properties.gif.
  2. Schakel in de rechterbenedenhoek van het dialoogvenster de optie Envelop uit .

De optie Uitsluiten van stuklijst is ook uitgeschakeld.

3.  Klik op OK.

Het onderdeel is niet langer een envelop. In de FeatureManager-ontwerpboom, FM_envelope_part.png wordt vervangen door FM_part.gif om aan te geven dat het onderdeel een normaal onderdeel van de assemblage is. In het grafische gebied heeft het onderdeel niet langer de transparante blauwe kleur.

Hallo

Bedankt, maar dit is niet mogelijk.

Ik wil niet dat de componenten een gewicht hebben, en bovendien te riskant om het "uitsluiten van de nomenclatuur" te vergeten en een duplicaat te hebben.

Is uw assemblage zo zwaar?

Hallo

Het lijkt mij dat je in de eigenschappen van de weergave in de tekening het vakje "toon envelop" kunt uitvinken.

3 likes

Dank je wel Frederic.

Sterker nog, ik vond het niet om de enveloppen niet in het plan te tonen. (aan de andere kant kun je ze dwingen om weer te geven)

Aan de andere kant heb ik gevonden hoe ik het type lijnen kan wijzigen en ze kan veranderen in effen in plaats van gestippeld, zodat de stippellijn niet langer een prioriteit is en het werkt. Het staat in de documentopties.

Een GT22

Het is een probleem met het gewicht van de machine. een envelop van 400 kg, als ik 10 keer in de montage doe, is het 4T te veel als ik niet door de envelop ga.

Snelle vraag over enveloppen in tekeningen, kunnen ze op een laag worden bevestigd waarbij rekening wordt gehouden met het type lijn en lijnkleur?

Ik heb het geprobeerd, maar de kleuren en lijntypes volgen niet. Ik wilde er zeker van zijn dat het geen displaybug was.