Ontwikkeld probleem "BUIG CALCULATIETABELLEN"

Hallo

Ik heb een probleem met de optie " buigberekening " in plaatwerk.
Ik wil graag de berekeningsmethode volgens de DIN6935 standaard gebruiken voor mijn complexe onderdeelontwikkelingen. De andere methoden die werken en die ik heb gebruikt, zijn te ver verwijderd van het verwachte en gewenste resultaat.

Het bericht " Het apparaat is ongeldig " verschijnt wanneer de functie wordt uitgevoerd.
Het lijkt mij dat het probleem zou komen van de B7-box van het bijbehorende Excel-bestand (buigberekeningstabel).
Link waar het Excel-bestand te vinden is:
C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\Plaatwerk Buig Tafels
vak B7 komt overeen met " s ", de dikte die in mm is in de standaard en in de software.

Er zijn al onduidelijke methoden geprobeerd om het probleem op te lossen:

-Ik heb geprobeerd de eenheden te wijzigen in solidworks 2021 (MKS. CGS. MMGS. IPS) Ik ben momenteel in MMGS.
-Ik heb geprobeerd de mm-eenheid in te vullen in vak B7 van het Excel-bestand.
-Ik heb de letter " s " vervangen door " D1 " in de formules van het Excel-bestand, wat overeenkomt met de naam van mijn diktedimensie in mijn schets.
-Ik heb de optie " buig berekenen " geprobeerd op een onderdeel van een stap, op een onderdeel dat is getraceerd/geëxtrudeerd en vervolgens is omgezet in plaatwerk en op het maken van een plaatwerkonderdeel dat begint met een platte rechthoek en een vouw toevoegt. Het resultaat is hetzelfde met de foutmelding.
-Ik heb geprobeerd de array te verwijzen naar een map op mijn C:-schijf met mijn persoonlijke instellingen.

Als iemand me zou kunnen helpen, alsjeblieft
Oprecht
Bedankt

NB: Software geïnstalleerd SOLIDWORKS 2021 in de Engelse taal die alleen in de interface wordt gebruikt.
Licentie SOLIDWORKS STD
Excel onder het Office 365-pakket van de nieuwste generatie.

Hallo
Het eerste idee dat in me opkomt is het decimaalteken (" ." of " , ").
Ik had het probleem met Inventor, waar de machine weliswaar in Frankrijk is geconfigureerd, maar dat je het punt in de tabellen moet gebruiken.

1 like

Hallo stefbeno,

Bedankt voor je snelle feedback, ik heb het net geprobeerd, maar helaas verandert het niets.

Zie dit onderwerp waar ik mijn stalen en roestvrijstalen buigsjabloontafel en de buigverliestabel (ook staal en roestvrij staal) heb gedeeld.
Deze 2 bestanden moeten worden aangepast omdat ze aan elkaar gekoppeld zijn.

Functionele tafel met Franse tong.
Als het werkt, kunt u ze wijzigen.

1 like

Hallo sbadenis,

Bedankt voor je feedback, maar zoals ik al eerder zei, heb ik echt de oplossing nodig volgens de DIN6935 norm die overeenkomt met vouwen in de lucht.
Ik heb alleen een probleem met deze zeer specifieke methode (buigen, berekenen), de andere werken heel goed maar het resultaat van de ontwikkeling is te ver weg.
Ik ben op zoek naar precisies tot 0,01 mm op zwaar geharde materialen en lage diktes om steeklengtes in te stellen om gereedschappen te laten tappen met 200 cps/min.
Ik heb echt een macrovisie op de plaatwerkfunctie met een specifieke behoefte die niet overeenkomt met het buigen met telraam op kantbanken zoals AMADA/PROMECAM enz...

Bedankt voor uw interesse
Met vriendelijke groet

Kunt u het Excel-bestand bijvoegen?
En laat zien welke optie precies is geselecteerd, ik begrijp het gewenste verschil niet.
En voor de standaard weet ik het niet echt, ik had gewoon de indruk van je pad dat je de opklapbare tafel (en dus de sjabloon) wilde opzetten:
image
Oeps, te laat, al duidelijker, met de nieuwe berichten!

1 like

Als je een voorbeeldbestand en de gewenste waarde van dev kunt bijvoegen, kan ik een kijkje nemen.

Dat zou ik inderdaad kunnen, maar ik ken de LD niet en daarom moet ik deze methode voor het berekenen van de K-factor na DIN6935 toepassen, om de neutrale vezel op de juiste plaats aan te brengen met behulp van de vergelijkingen (zie bijgevoegde foto's 3) en zo mijn LD zo nauwkeurig mogelijk te bepalen.

Bedankt

Ik begrijp je probleem een beetje beter.
Via deze link:
https://www.goengineer.com/blog/solidworks-sheet-metal-bend-calculations-explained

Ik begrijp dat de 1e excel-tabel zal zoeken naar de s- en r-waarden in het 2e bestand.
Als de getekende straal en ep niet overeenkomen met iets in het genoemde bestand, denk ik dat het de fout toont.

3 likes

Bedankt sbadenis, ik zal hier overdag of morgen naar kijken, ik had het geprobeerd met de dikte " s ", maar niet met de straal " r ".

Ik hou jullie op de hoogte
Bedankt

Hallo sbadenis,

Dus na het controleren en testen op de optie "Buigberekening ", is de enige tabel die wordt gebruikt de tabel die hierboven is bijgevoegd.
De tweede tabel in de link die je hebt gedeeld, is voor de optie " Buigtafel ".

In de gewenste Excel-tabel " buigberekening " is het voor mij onmogelijk om meerdere waarden in te vullen in plaats van " r " (voorbeeld: D1 EN D2 dat zijn de namen van mijn stralen in de schets) en het omgekeerde is hier weer onmogelijk omdat het voor mij onmogelijk is om dezelfde letter " r " voor twee verschillende stralen in mijn schets in te voeren.
Daarom zou ik altijd een naamverschil hebben tussen mijn SolidWorks-schetsen en mijn berekeningsvergelijkingen uit het Excel-bestand, waardoor ik denk dat de fout niet afkomstig is van de SolidWorks-optie of de tabel ervan.

Het meest waarschijnlijke zou een probleem zijn vanwege de installatie, ik zal zien met mijn SolidWorks-ondersteuning.

Oprecht
Bedankt

Ok houd ons op de hoogte voor de community en sluit dan je topic.