Voor de samenstelling van het bestand moet ik logo's op het voorblad plaatsen. Ik werk met Solidworks 2014
Om ze in te voegen, geen zorgen, als ik het bestand in pdf exporteer, is alles ook in orde. Aan de andere kant, wanneer ik exporteer in DWG, (het is een verzoek van de klant),
Alle beelden verdwijnen. Is er een methode om afbeeldingen te bewaren bij het exporteren?
Misschien door de afbeelding rechtstreeks te kopiëren en te plakken (bijvoorbeeld vanuit een beeldbewerkingssoftware of met het Windows-knipprogramma) in SolidWorks en niet door het menu voor het invoegen van afbeeldingen te doorlopen, zou het kunnen werken!
Als alternatief, als het eenvoudige zwart-witlogo's zijn, kunt u InkScape gebruiken om de afbeeldingen om te zetten in vectorafbeeldingen en ze vervolgens op DXF op te slaan.
Geen probleem dus om ze in te voegen.
Er zijn ook internetsites die naar DXF converteren, bijvoorbeeld: http://www.dxfconverter.org/ of http://www.pdftodxf.com/
Ik zag net dat SolidWorks op de hoogte is van het probleem van 2008 en a priori als de bovenstaande oplossingen niet werken, is de enige oplossing die ze bieden om op te slaan in PDF...
Vraag: Een ingevoegde afbeelding in een tekeningbestand kan niet goed blijven na het opslaan in eDrawings®, dwg- en dxf-formaat, waarom?
Antwoorden: Dit probleem is geïdentificeerd en gerapporteerd aan het ontwikkelingsteam op SPR 433714<Ingevoegde afbeelding in tekeningbestand kan niet goed blijven na het opslaan als eDrawings, dwg- en dxf-indeling>. Raadpleeg de SPR Look-Up in de SolidWorks Knowledge Base. Neem contact op met uw reseller om aan de meldingslijst te worden toegevoegd, zodat u wordt geïnformeerd wanneer het probleem is opgelost.
Dit probleem doet zich niet voor bij het exporteren van een tekening als afbeelding of in PDF-indeling, die als tijdelijke oplossing kan worden gebruikt.
Het is momenteel inderdaad onmogelijk om afbeeldingen (jpg, pgn, tif...) te exporteren naar een dwg of een dxf omdat het schetsafbeeldingen zijn. Afbeeldingen van dwg/dxf-import kunnen echter opnieuw worden geëxporteerd naar dezelfde extensies. Dit zijn dan statische ActiveX-objecten.
U kunt het eenvoudig controleren door erop te dubbelklikken...