Dwg export probleem

Hallo

Zoals gewoonlijk stuur ik mijn SW-onderdelen in DWG-formaat naar mijn klanten .
Om dit te doen, sla ik mijn assemblages en onderdelen op in .sat (ACIS), en ik open ze in Draftsight en sla ze vervolgens op in .dwg.
Tot dan toe had ik nog nooit problemen gehad om op deze manier te werk te gaan... Tot vandaag.

Een van mijn onderdelen is niet overdraagbaar, het lukt me om het in Draftsight te openen, op te slaan in .dwg maar onmogelijk om het daarna te openen met Autocad of Revit...
Autocad vertelt me dat het bestand een fout bevat en dat ik moet proberen mijn bestand te repareren. Dus, als een goede padawan, volg ik tot op de letter wat mijn foutmelding me vertelt en tijdens de analyse wordt mijn munt verwijderd... Hier is een kopie van de Autocad-analyse van mijn kant:

______________________________________________________________________________________________

Het ophalen van de tekening.
Tekening herstellogboek.

Valideren van objecten in de identificatietabel.
106    geldige artikelen 0      ongeldige artikelen
Objectvalidatie voltooid.

Database opgehaald uit de tekening.

Leesgreep E2 objecttype AcDbBody
          Fout 151 (eOutOfRange)                       Object weggegooid

Header controle

Tabel Controle

Controle van 1st Pass-entiteiten

Stap 1: 100     gecontroleerde objecten
Controle van de 2e doorgangsfunctie

Stap 2: 100     gecontroleerde objecten
Controle blokkeren

1 gecontroleerde blokken

AcDsRecords Controle

Totaal aantal gevonden fouten 0, opgelost 0

1 Verwijderde items

Bouw het model opnieuw op.

Bevelen:

Dit  DWG-bestand is opgeslagen in een applicatie die niet door Autodesk is ontwikkeld of geen Autodesk-licentie heeft. Autodesk kan de compatibiliteit van de applicatie of de integriteit van dit bestand niet garanderen.

__________________________________________________________________________________________________

Ik geef toe dat ik het niet echt begrijp... Het werkt met alles behalve dit stuk, dat echt niet ingewikkeld is... De opnameversie van dit nummer is hetzelfde als voor alle andere, die erg goed werken...

Heeft iemand een oplossing???

Waarom gebruik je een .sat om te openen op Draftsight?

Met Solidworks kun je direct opslaan in het .DWG formaat.

1 like

Maak anders een kopie van dit stuk, om mee te nemen of niet en kijk of het hetzelfde nog een keer doet.

1 like

Ik ga om verschillende redenen niet door Save as > Dwg:

-Je kunt niet in 3D opnemen, je kunt alleen weergaven van je kamer opnemen.
-Je kunt je afkomst niet kiezen . Los daarvan is mijn oorsprong niet de oorsprong van mijn stuk, maar een coördinatensysteem dat ik zelf heb geplaatst.
-De software crasht elke andere keer als ik probeer op te nemen in .dwg, ik weet niet waarom, maar het lijkt het niet leuk te vinden...
-En de andere keer dat de opname werkt, in 80% van de gevallen, verlies ik een stukje entiteit...

De enige gevallen waarin ik in .dwg vastleg, zijn in tekeningen.

@Bart SolidWorks doet geen 3D DWG, DraftSight doet dat wel en ik denk dat dat is wat @Joss.G wil doen

@+

2 likes

Re

Zou dit deel niet in het oppervlak zijn?

Klopt het op SolidWorks-niveau?

Is het een herstel (stap of andere)?

@+

1 like

Ik had de vraag verkeerd begrepen.

Ik was in 2D, zoveel voor mij...^^

2 likes

@Coyote, het is een onderdeel dat alleen bestaat uit volumefuncties en mechanisch gelaste elementen, nuloppervlak. Het is geen import, ik heb dit stuk volledig van begin tot eind gemaakt. Het heeft geen bugs, ik heb het laten analyseren door Solidworks, geen fouten... Geen randen of defecte vlakken...

Het is moeilijk te begrijpen!

De enige fout die ik in het logboek zie, is deze:

Leesgreep E2 objecttype AcDbBody
          Fout 151 (eOutOfRange)                       Object weggegooid

Buiten bereik   Afgedankt voorwerp.

Ik begrijp het niet echt, maar als het helpt....^^

Is er geen verhaal van een te belangrijk voornemen of iets anders?

1 like

Als je niet de verkeerde eenheden zou hebben gekozen?

Wat maakt je kamer veel te groot qua schaal??

Als 100 meter 100 km wordt, geeft dat dit soort fouten....

1 like

Hallo

Heeft u DraftSight onlangs niet bijgewerkt?

Als dit het geval is, probeer dan de oude versie opnieuw te installeren.

Als dit niet het geval is, probeer dan de nieuwste versie te installeren.

1 like

Hallo

Op dit forum praten ze over hetzelfde.

Succes.

http://cadxp.com/topic/32939-importation-de-dessins-3d-depuis-solidworks/

1 like

Dus ik kan dit bestand nog steeds niet exporteren, ik weet niet of ik problemen heb met mijn werkstation of een ander? ... Ik heb de methode getest die in de link van @Christian wordt gegeven... Niets te doen.

Ik heb geprobeerd Draftsight te verwijderen, maar ik heb een probleem met een andere van mijn vragen, die ging over een probleem met een netwerkschijf... In principe heeft de verwijdering gewerkt, maar ik kan Draftsight niet opnieuw installeren, het geeft me een foutmelding "De M:\ schijf is ontoegankelijk... "Ik zal met mijn netwerkondersteuning zien hoe ik het moet doen... Zodra het me gelukt is om Draftsight opnieuw te installeren, houd ik jullie op de hoogte.

PS: Ik zit in de Top Contributor, ja ^^

1 like

Nou, ik heb mijn probleem met de netwerkschijf opgelost en @PL had me geadviseerd, door Draftsight te verwijderen en opnieuw te installeren, heb ik geen problemen meer!

Dank u allen voor uw antwoorden! ;)

Cdt

Joss

1 like