Na meerdere pogingen en instellingen kan ik nog steeds niet krijgen wat ik wil, namelijk een PNG-afbeelding (Realview + Perspective + Ground Reflection)
Zie bijgevoegde afbeelding, hoe Solidworks 2020 SP2 en 2021 SP2 en SW 2020 SP2 eruit zien op een andere pc
Ben je tegen hetzelfde probleem aangelopen, of heb je een idee? (JPG hetzelfde resultaat, de schaduw is willekeurig uitgebroed) Merk op dat de "screenshot" -modus geen nauwkeurig genoeg resultaat geeft om de afbeelding opnieuw te bewerken.
Render je rechtstreeks in het 3D-model, het scherm, in SW, of in PhotoView, of in Visualize, aangezien je in V 2020 bent.
Met Visualize heb je een perfecte weergave terwijl je alle aanpassingen uitvoert, zoals RayTracing. Dit product is inbegrepen in het pakket als u geabonneerd bent op jaarlijks onderhoud.
Bedankt voor je antwoord, ik doe het rechtstreeks in Solidworks (file=>opslaan als) omdat ik geen andere software wil gebruiken, aangezien ik op mijn assemblages, die afkomstig zijn van PDM, tijdelijke wijzigingen moet aanbrengen die ik niet wil opslaan als ze gearchiveerd zijn, zoals texturen, het verbergen van onderdelen, het toevoegen of verwijderen van kleuren, configuraties. Alles werkte echter goed op SW2019
In de twee softwareprogramma's die in Solidworks en speciaal voor Visualize zijn geïntegreerd, is het renderbestand volledig onafhankelijk van het 3D-model. Dus zodra de rendering is voltooid, kunt u het CAD-bestand wijzigen zonder de kaartelementen, verlichting, enz. mee te nemen.