Probleem met ProjectManager-export: de mappenstructuur onderhouden

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met het exporteren van een assemblage via ProjectManager (die ik liever gebruik in plaats van Pack&Go). Ondanks verschillende pogingen krijg ik niet het gewenste resultaat.

Ik wil de volledige structuur van mijn mappen behouden, inclusief de boomstructuur (hoofdmappen, submappen, bibliotheekmap, enz.).

De mappen met mijn samenstellingen, deelsamenstellingen, onderdelen, tekeningen en normen zijn goed gemaakt. Al deze mappen komen echter terecht in de root, zonder genest te zijn zoals in mijn oorspronkelijke structuur.

Dus mijn vraag is, hoe configureer ik ProjectManager om de exacte boomstructuur van mijn mappen te behouden bij het exporteren?

Ben je dit probleem ooit tegengekomen? Zo ja, welke oplossingen heb je gevonden?

Bij voorbaat dank voor uw hulp en suggesties!

1 like

Hallo;

Het hangt allemaal af van je startboom... Maar dit is mogelijk met de optie:
In het tabblad " Structuur " : Kies uw bestemmingslocatie en klik vervolgens op " Bewerken  "...
Vink "Dezelfde submappen toevoegen (maak de structuur opnieuw") aan
en vink ' Oudermap opnieuw maken' aan. 

Waarschuwing: U zult zeker elke map met de hand moeten hernoemen in het visualisatietabblad van de uiteindelijke structuur.

ProjectManager Hulp:

Vriendelijke groeten.

1 like

Dank u voor uw antwoord.

Ik had deze weg al verkend. Alle mappen worden aangemaakt, maar ze bevinden zich altijd op hetzelfde niveau van de boomstructuur. Ik heb 314 mappen die ik handmatig moet reorganiseren, met het risico op fouten die dit met zich meebrengt.

Dat is jammer, want deze module is geavanceerder dan de Pack&Go op het gebied van eigenschappen en hernoeming, maar mist gewoon de functionaliteit om de exacte mappenstructuur na te maken, wat gebruikelijk is bij Pack&Go.

Hallo;

Ik kan dit fenomeen niet verklaren met ProjectManager (tenzij je plan niet in dezelfde directory van je 3D staat... Daar verliest de software vaak zijn houvast).
Anders, door door de Pack&Go te gaan en vervolgens " ProjectExplorer " te gebruiken voor de hernoeming, zou je weer op de been moeten kunnen komen... Maar het duurt langer.

Welke versies van Solidworks en MycadTools gebruik je?
Uit het geheugen had de MyCadTools V2000 spxxx dit boomprobleem...

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

We hebben wel een probleem met deze optie.

Dit zal worden opgelost op de volgende versie van myCADtools, die zeer binnenkort zal worden uitgebracht. We hebben namelijk een nieuwe ProjectManager ontwikkeld om op dit soort problemen in te spelen.

Oprecht

1 like

Heb je een geplande releasedatum voor deze versie?

@Julien_Ledez , kreeg ik de volgende versie te horen voor het begin van de week, eind vorige week. (meldpunt)
Ik kijk er naar uit omdat er nog een aantal andere belangrijke bugs op de nieuwste versie zitten.

1 like

Hallo

De versie staat sinds gisteren online

https://ftp.lynkoa.com/mycadtools/myCADpassport/myCADtools_Download.zip

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;

De aangekondigde wijzigingen zijn ...
image

Betekent dit dat er niets is opgelost op de SP1.2-versie van de ProjectManager?
Dus je moet de hele nieuwe versie opnieuw configureren en hopen dat het de eerste keer werkt?

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik deze nieuwe interface wil bètatesten.

Hulpvraag [off-topic]: Wat heb je veranderd aan de nieuwe versie van SmartBom?.. er is geen documentatie over V2-Beta...

Hallo

Het is inderdaad noodzakelijk om de nieuwe ProjectManager opnieuw te configureren omdat we de tool voor het genereren van velden hebben geïmplementeerd waarmee we alle variabelen, eigenschappen, enz. kunnen ophalen.

Het is echter mogelijk om indien nodig via deze optie terug te schakelen naar de oude versie:

image

Wat SmartBom betreft, hebben we er op dit moment nog niet volledig over gecommuniceerd omdat het een bètaversie is. De werking is min of meer hetzelfde, maar het is nu mogelijk om BatchConverter te gebruiken bij het exporteren naar Excel, XML, enz...
Het is ook mogelijk om te multi-assembleren, een XSLT-transformatiebestand te genereren en andere nieuwe functies...

Vriendelijke groeten

Ik heb deze versie geïnstalleerd en de Project Manager stelt je in staat om de mappenstructuur te behouden zoals voor de SolidWorks Pack&Go en haalt bovendien de plannen op uit de hoofdmap van de zoekmap.
Bij ons bevinden de plannen zich in het dossier voorafgaand aan het dossier met onderdelen, waardoor het moeilijk was om ze terug te vinden.
Een kleine klacht over deze nieuwe versie: het principe van een stapsgewijs proces (zoals in de afbeelding hieronder) is verlaten ten gunste van een eenvoudig venster.

1 like