Probleem bij het importeren van een sldprt-bestand in Visualize

Hallo

Zoals de titel al doet vermoeden, krijg ik bij het importeren van een sldprt bestand in visualize de volgende melding:

"De import is mislukt. Zie het logbestand voor meer details."

Daarnaast heb ik niet de mogelijkheid om de aanvulling module visualiseren te activeren in solidworks 2017 (niet aanwezig in de lijst). Dit had me in staat kunnen stellen om een directe export te doen

Heb je een idee om me te deblokkeren?

Bij voorbaat dank

David

Je moet kijken en ons vertellen wat het "logbestand" zegt?

3 likes

Bedankt voor deze snelle feedback op mijn vraag.

Het probleem is dat ik niet weet om welk logbestand het gaat. Waar is het? Ik heb natuurlijk naar dit bestand gezocht, maar tevergeefs. 

Weet je waar hij is?

Bij voorbaat dank

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/c_preventative_file_management.htm

@+

1 like

Hier is het bestand (bijgevoegd) van het logboek dat is geëxtraheerd uit:

C:\Gebruikers\mijn naam\AppData\Roaming\SOLIDWORKS\SOLIDWORKS 2017

Het is nogal vreemd, want dit bestand wordt bijgewerkt wanneer je SW gebruikt en niet Visualize. Terwijl de fout wordt aangekondigd in visualiseren. 

Nogmaals bedankt voor je hulp

David

swxjrnl.swj

u moet eerder proberen het Visualize-logbestand te vinden

Oké, maar waar is hij? :)

Hmmm ... Ik kan dit Visualize-specifieke logbestand niet bemachtigen!

Het vinden van het  logbestand dat aan Solidworks is gewijd, is geen probleem, maar het onthult niets overtuigends.

De afhandeling van Visualize (aankoop van MOVE by Dasault system) door solidworks is echt instabiel. Het werkte veel beter dan MOVE en vervolgens ZOOM  van BUNKSPEED. Geen informatie op het web om mij te deblokkeren.

En daarnaast kost zoveel solidworks als visualiseren veel geld!!

Misschien kent u een ander formaat voor het exporteren van solidworks naar Visualize waarmee u de kleuren op de onderdelen kunt behouden?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

David

David

vraag waarom zou je de kleuren van SW willen behouden

Heeft u geprobeerd uw onderdeelbestand in een ander formaat op te slaan?

wetende dat de import van visualiseren het X-formaat accepteert

Zie o.a. deze link

http://my.solidworks.com/mylearning/learningpaths/61/solidworks-visualize%E2%80%9D

Is het bestand dat u in Visualize wilt importeren een onderdeel dat u hebt gemaakt?

@+

Dank u voor uw antwoord.

Ik heb inderdaad andere formaten geprobeerd. Maar voor zover ik weet, bewaart alleen het sldprt-formaat de informatie voor het toewijzen van onderwerpen op Visualize. d.w.z. een kleur = een materiaal.

Als ik bijvoorbeeld een import iges doe, wordt mijn volume op visualiseren gezien als een enkel onderdeel en dus een enkel materiaal. Maar misschien is er een formaat waarmee ik zonder problemen kan importeren en vervolgens mijn materialen in visualiseren kan toewijzen?

1 like

tests in .sat, het is het native SW-formaat

om je te lezen dat je geen SW hebt

Heb ik het mis of niet?

@+ ;-)

1 like

De pb was gerelateerd aan een versie incompatibiliteit tussen visualize en solidworks 2017.

1 like

maar als u exporteert in . SAT, het native formaat van SW

SW-versies zijn niet langer incompatibel

@+ ;-)