Hallo allemaal, ik zou graag een STL-bestand in Solidworks willen importeren, maar het is onmogelijk om er een volumegrootte van te maken, het resulteert systematisch in een mesh-oppervlak.
Ik gebruik de importmethode met de optie Volume body + maaswijdten maken maar niets werkt, ik krijg dit bericht systematisch:
"Dit mesh-model kan alleen worden geïmporteerd als een polygoonlichaam, niet als een vaste stof"
Het is een STL die door simulatie uit een CU komt en daarom kan ik er in deze staat niets mee.
Als iemand hetzelfde probleem heeft ervaren of mij een oplossing kan bieden, ben ik er helemaal voor!
Hallo Dit gebeurt wanneer het gaas te complex is. In dit geval is importeren als een grafische body de enige optie die 100% werkt (zonder de mesh vooraf te vereenvoudigen). Voor een Europarlementariër is dit voldoende.
Bedankt voor je antwoord, maar helaas is de optie voor de grafische hoofdtekst grijs en kan ik deze niet selecteren... Ik heb alleen de oplossingen van het volumelichaam dat niet werkt en het oppervlaktelichaam
Hallo Ik heb niet al te veel tijd om te testen, maar heb je geprobeerd de gezichten te naaien en vervolgens een volume te creëren. Echter, na het zoeken naar oplossingen in het verleden, denk ik niet dat er veel dat je kunt doen met SW met STL-bestanden
Ik wilde je mijn deel sturen, zodat je wat tests kunt doen, maar het forum ondersteunt STL niet in de bijlagen... Ik weet niet of er andere manieren zijn om het te posten, maar ik merk dat ik weer vastzit...
Ik weet niet wat een betrouwbare en nauwkeurige oplossing tegelijkertijd is. Zelfs als oppervlakteherkenning werkt, zal het resultaat onnauwkeurig zijn. Als het onderdeel ingewikkeld is en de verbouwing te complex, gebruik ik software van derden die beter geschikt is om de mazen te vereenvoudigen, zodat ik de geometrie in SW kan importeren als een vaste stof of oppervlak. In dit geval doet precisie er niet toe.
wat anders dan Blender Ik raakte gewend aan de interface en de vreemde ergonomie voor een CADist. Het is echt gratis en zeer wijdverbreid. Tutorials overal. In het begin was ik de weg kwijt en gaf ik elke keer op. Maar je moet onderaan beginnen en gemotiveerd zijn. Vandaag de dag is het mijn favoriete hobby. Let op: vereenvoudiging = benadering. Niet compatibel met CAD, maar soms zo handig.
We gebruiken de gratis meshmixer-software om met STL's te werken, het stelt ons in staat om gemakkelijk opnieuw te meshen, de gaten/mesh-defecten op te vullen en te transformeren in een vaste stof voordat we een STEP-export uitvoeren.