Ik heb al een paar maanden printproblemen met Solidworks.
A0-formaten worden niet correct afgedrukt. Het plan wordt volledig afgedrukt, maar de kleur wordt niet meer afgedrukt ongeveer 300 mm vanaf het einde van het afdrukken..... Bovendien ontbreekt op sommige weergaven van het plan (of detailgebied) 3/4 van de lijnen...
Ik heb geprobeerd om alle mogelijke afdrukopties te activeren/beschrijven, maar zonder succes... en aangezien het A0-formaat is, begint de verspilling van papier aanzienlijk te worden.
Ja in termen van previews, geen zorgen, ik heb alle inhoud...
En nee, ik heb niet geprobeerd om door Edrawings te gaan... Maar ik wil niet beginnen met schinteren, wat normaal gesproken heel goed zou moeten werken
Het idee is niet slecht: als het printen goed is gedaan vanuit Edrawing, komt dat omdat het probleem van Solidworks komt en als het niet goed is, moet je misschien naar de printer kijken.
Dus ik heb het gewoon geprobeerd met het afdrukken van de A0 met Edrawings, en het werkte! (afgezien van een 3D-weergave met de kleuren volledig wazig ..), dus ik heb mijn plan met overal kleur en alles ziet er goed uit...
We weten dus dat Solidworks er een puinhoop van maakt. Heeft het dat altijd gedaan? Of is het probleem opgetreden als gevolg van een parameterwijziging???
Ik denk dat het dat altijd heeft gedaan, gezien het feit dat ik 7 maanden geleden bij mijn nieuwe bedrijf ben gekomen, met de aankoop van de SW-licentie....
ok, dus laten we eens kijken of het de printer is die verkeerd is geconfigureerd of dat het Solidworks is die het verknoeit. maar nu al lijkt het meer een probleem met de printer dan met Solidworks.
Bekijk de lijndiktes, hoe ze zijn geconfigureerd! Te klein of te groot kan door de printer verkeerd worden geïnterpreteerd.
Controleer indien mogelijk of u het nieuwste stuurprogramma voor uw printer hebt!
Hallo, op de HP-website typt u de referentie van uw printer en wordt u direct doorgelinkt naar het stuurprogramma dat u nodig heeft op het tabblad STUURPROGRAMMA.
na ook proberen om op het HP forum te zien of anderen niet een probleem hadden met hetzelfde model printer!?
Ik heb zojuist een zoekopdracht voor een stuurprogramma-update gedaan en het vertelt me dat deze up-to-date is.
Na wat onderzoek op het net, denk ik dat het een probleem kan zijn met computergeheugen / printergeheugen ...
Aangezien het probleem zich alleen voordoet bij de A0, die behoorlijk beladen zijn met kleur, details en 3D-weergave, moet het uit het geheugen van de printer komen dat standaard moet worden gekozen.
Aan de andere kant kan ik niet vinden hoe ik het kan dwingen om het geheugen van de computer (of software) te respecteren ....
Om het probleem op te lossen, moet u naar de plotteropties gaan en de optie Bitmaptaak verzenden instellen op Ingeschakeld en de maximale resolutie van de applicatie op 300pp.
Voor ons loste dit de pb op 2 soorten tracer op.
Soidworks verstuurt de prints in hoge kwaliteit in vergelijking met edrawing en de printer kan beperkt zijn in geheugen en komt daardoor uit witte gebieden...
Maar de kwaliteit van 300pp is meer dan genoeg naar mijn smaak.
Om het probleem op te lossen, moet u naar de plotteropties gaan en de optie Bitmaptaak verzenden instellen op Ingeschakeld en de maximale resolutie van de applicatie op 300pp.
Soidworks verstuurt de prints in hoge kwaliteit in vergelijking met edrawing en de printer kan beperkt zijn in geheugen en komt daardoor uit witte gebieden...
Ga al naar 300pp, het kan alleen maar verbeteren, en probeer het ook met een resolutie die door de applicatie wordt beheerd (ik weet niet hoe het werd weergegeven op onze oude plotter).
Tenzij de optie in een ander tabblad staat (deze verandert afhankelijk van het stuurprogramma en vooral de printer)
De optie kan anders worden genoemd: afdrukken als een afbeelding of andere soortgelijke termen.
Anders heb je geprobeerd het stuurprogramma bij te werken zoals G. had gezegd,
Een andere manier om het juiste stuurprogramma in de afdrukvoorkeuren van de printer te krijgen, is door op het tabblad services te klikken en vervolgens op stuurprogramma's en software downloaden.
Ter informatie: ik ben ook met een HP designjet t520 36 inch plotter
Windows 10 driver versie 6.9.2014
Om uw stuurprogramma te controleren, ziet u in printereigenschap en vervolgens over.